С-Петербург, улица Тосина 3
+7 (812) 917-84-85
+7 (921) 316-27-00

Chevrolet camaro 2017


Chevrolet Camaro 2017 в новом кузове

Шевроле Камаро – популярный спортивный автомобиль, разработанный корпорацией Генерал Моторс.

Модель была названа в честь французского слова «camarade», которое переводится как друг или приятель.

Впервые автомобиль был представлен всеобщему обозрению в далеком 1966 году. С того момента, и по сей день, он считается главным молодёжным автомобилем.

В 1970 году публике был представлен Шевроле Камаро второго поколения, который за все время производства, а это 11 лет, держался в лидерах по количеству продаж.

Фото: Chevrolet Camaro 2017

Далее было третье поколение – 1982 год, четвёртое поколение – 1993 год. С 2002 года производство Шевроле Камаро компания Генерал Моторс заморозила, однако, в 2009 году публике была представлена модель пятого поколения.

С 2015 года выпускается модель шестого поколения, о модификации которой, а именно о Chevrolet Camaro ZL1 2017, мы и будем сегодня говорить.

Новый Шевроле Камаро 2017 года стал более динамичным и современным.

Внешний вид

Все мальчишки с детства бредят автомобилем Шевроле Камаро. С возрастом это восхищение точно никуда не уходит. Действительно, экстерьер Chevrolet Camaro 2017 получился просто сказочным.

Вид передней части восхищает с первого взгляда. В глаза сразу бросается просто громадный воздухозаборник, который стал уже традиционным для более современных модификаций Камаро. С обеих ее сторон установлены стильные противотуманки, которые расположены в специальных колодцах. Немного ниже капота находится узкая радиаторная решётка с фирменным логотипом Шевроле. Фары головной оптики оборудованы светодиодами, и имеют невероятно серьёзный вид, который придаёт спорткару агрессивности.

Профиль новинки не оставит равнодушным никого. Плавные ребра на боковых дверцах, мощные колёсные арки и высокотехнологичные легкосплавные диски еще раз акцентируют наше внимание на спортивном характере автомобиля. Радует фантастические аэродинамические свойства новинки, которые обусловлены идеальной формой кузова и капота.

Тыльная часть новинки имеет фантастический, инновационный дизайн. По мнению многих экспертов, именно корма новых Камаро является наиболее привлекательной частью автомобиля. Мощный бампер оборудован двумя парами выхлопных труб. При их виде на теле появляются мурашки от удовольствия. Фары головной задней оптики разделены на секции. В них также используется технология светодиодов. Немного выше находится большой спортивный спойлер, который в паре с компактным воздухорезом, улучшают сцепление автомобиля с дорожным покрытием на высокой скорости.

Салон

Фото: салон Шевроле Камаро 2017

Стоит сразу сказать, что автолюбители ожидали немного большего от салона нового спорткара Шевроле. Разочаровало количество модернизированных элементов, но, всё же, некоторые улучшения имеются. В первую очередь это новые спортивные кресла, которые оборудованы электрорегуляторами положения, и являются невероятно комфортными. Для их обшивки используется очень дорогая чёрная кожа, которая славится своим качеством.

Что касается «капитанского места», то оно выглядит очень комортным и технологичным. В новом Камаро используется фирменный руль Шевроле, положение которого можно регулировать, что является прекрасной новостью для водителей с внушительными габаритами тела.

Приборная панель находится на оптимальном расстоянии от водителя. Выглядит очень компактной, но, в то же время высокотехнологично. Нетрудно догадаться, что во время её сборки, использовались новейшие технологии.

Технические характеристики

В новом Шероле Камаро 2017 года используется заднеприводный модуль кузова Alpha, который славится жёсткостью подвески.

Разработчики предложили только один вариант двигателя. Его роль выполняет восьмицилиндровый V-образный мотор с объёмом 6,2 л, который способен продуцировать 652 лошадиных силы при 868 Нм. Время разгона с нуля до сотни составляет 3,6 с, а максимальная скорость равна 325 км/ч.

Единственный агрегат работает в дуэте с шестиступенчатой МКПП или десятидиапазонной АКПП.

Видео: обзор нового Камаро 2017

Комплектации и цены

В базовую комплектацию новинки входят:

  • полный комплект подушек безопасности;
  • система климат контроля;
  • система мультимедиа;
  • светодиодная оптика;
  • 20-дюймовые диски;
  • системы и датчики безопасности.

Камаро 2017 года уже продается на рынке США. Желающим обзавестись спорткаром придется заплатить около 60 000 долларов, и это только за начальную комплектацию.

Информации о том, что новинка будет реализовываться на отечественном рынке пока нет, но, есть предположение, что в дилерских центрах России мы её никогда и не увидим.

В любом случае, те, кто считают себя настоящими поклонниками автомобилей, должны хоть раз в жизни прокатиться за рулём Камаро. После этого другие автомобили будут вам казаться игрушечными.

Chevrolet Camaro 2017 года

Автомобиль Chevrolet Camaro прибавит в показателях аэродинамики и обзаведется специальными тормозами для лучшего торможения на участке пути с хорошим дорожным покрытием. Впрочем, подождите, что-то здесь не так, не правда ли? Ах да, точно, зачем спортивному авто тормоза? Ну, знаете, чтобы сделать так, чтобы в скором будущем нажать на них снова, поняли, да?

Так вот, «заряженный» спортивный автомобиль Шевроле Камаро в продажу дебютировал весной 2016-ого в рамках Нью-Йоркской выставки, посвященной последним достижениям в области автодела. Представленная модель уже давно обзавелась собственной приставку в названии — ZL1.

Вообще, модель Camaro (кстати, название взято из французского языка и означает что-то типа «друга» или «приятеля») появилась на рынке спустя два года после выхода Ford Mustang — в 1966 году. У обоих указанных транспортных средств есть одна общая деталь: они стали олицетворением тогдашнего всеобщего увлечения авто класса pony car. Естественно, он предназначался для молодежи, дерзкой и в то же время уверенной в себе.

Экстерьер Шевроле Камаро ZL1

Долго говорить об истории Камаро мы не будем в силу заведомо понятных причин, но думается, что суть вы уловили. На фото Chevrolet Camaro выглядит шикарно, а в реальности его так и хочется потрогать, и в голове человека при этом возникает непрерывное желание делать подобные выполняемые действия безостановочно. Поверьте знающим людям. Обладание желанием дорогого стоит, как видите.

На представленных снимках, коль не все имеют возможность увидеть вживую этого «красавца», модель ZL1 действительно сногсшибательная. Это all-new, это знаковый (iconic) «зверь» хорошего дорожного покрытия, который был доработан специально для шестого поколения популярной во всем мире машинки, чей официальный показ (6-ой по счету инкарнации) состоялся тоже весной, но годом ранее — в 2015-ом.

Агрессивность и внушительность формы добавляют в копилку мощности любимого многими «дружбана» заметно много показателей. Переработанный бампер, в основе которого стоит внушительный сплиттер, воздухозаборник не слишком-то и малых размеров, увеличенные колесные арки и одновременно незаметное, но такое привлекательное антикрыло — все это олицетворяет — с самой что ни на есть лучшей стороны — Camaro ZL1.

Mind over muscle, что тут еще добавить? Художники компании явно превзошли самих себя, работая над проектом. Проект мечты, согласны? Хочется верить, что их старания не пройдут бесследно.

Интерьер Chevrolet Camaro ZL1

У новенького авто ZL1 внутри салона не так много интересностей, как того хотелось бы, но все же они есть. Пожалуй, в первую очередь в глаза бросаются передовые спортивные кресла RECARO®, позволяющие с легкостью подстроить положение для своего надлежащего сидения во время поездки и получить в результате этого наибольший из возможных уровень комфорта. Они обшиты высококачественной черной кожей, на поверку, как утверждают многие журналисты, оказавшейся «дружной» с постоянными «противниками» водителя, такими как заляпывание, трение, черкание и пр.

В прямой видимости и доступности водителя есть все самое необходимое: высокотехнологичная приборная панель и мультифункциональное рулевое колесо. Установленные системы управления ходом авто и слежения за рабочим процессом — действием механизмов, занятых в этом деле (в приведении в движение транспортного средства), позволяют даже записывать телеметрию.

Красиво, оригинально, функционально. Вот таким простым набором слов можно описать непростой, как оказалось, спортивный автомобиль бренда Chevy, излюбленной торговой марки не только американцев, но и многих поклонников компании по всему миру.

Технические характеристики обновленной модели спортивного авто Camaro ZL1

Автомобиль может запросто превысить значение уровня мощности табуна, составляющего заметно больше шести сотен лошадей, при этом он, как говорят, даже «глазом не моргнет». Впрочем, дизайн у него такой, что, когда фары мигают, нельзя не влюбиться в этого «красавца».

650 «лошадок» у него может быть в общем. Именно такие цифры указывает производитель. И весь этот «табун» хорошо «подкован»: изначально установлены 20-дюймовые кованые алюминиевые диски Goodyear Eagle®.

Начало продаж в России и цена новинки

Цена новенького Chevrolet Camaro с приставкой в названии ZL1 на российском рынке, по слухам, будет установлена на аналогичной отметке, как и прежде. А это, к слову, несколько миллионов рублей. Но оно того стоит, поверьте. Появится авто в России, как говорят журналисты, в первой половине 2017 года.

Камаро ведь любят в России: «Трансформеры» буквально открыли этот автомобиль местным водителям. Ну а «Форсаж» и «Во все тяжкие» навсегда укрепили в сознании людей мысль, что Camaro — это лучшее, чего только можно желать.

Материал подготовлен на основании доступной в Сети информации по состоянию на середину осени 2016 года.

Посмотрите видео новенького Chevrolet Camaro 2017:

Читайте также:

Заметили опечатку на сайте? Выделите ее и нажмите Ctrl + Enter

2019 Camaro ZL1 Sports Car: Coupe & Convertible

*The Manufacturer's Suggested Retail Price excludes destination freight charge, tax, title, license, dealer fees and optional equipment. Click here to see all Chevrolet vehicles' destination freight charges.

  • Chevrolet Infotainment System functionality varies by model. Full functionality requires compatible Bluetooth and smartphone, and USB connectivity for some devices.

  • Map coverage available in United States, Canada and Puerto Rico.

  • Service varies with conditions and location. Requires active service plan and paid AT&T Data plan. See onstar.com for details and limitations.

  • With 5.3L EcoTec3 V8 engine. Based on GM Large SUV segment and EPA-estimated MPG highway: 23 (2WD), 22 (4WD).

  • MyLink functionality varies by model. Full functionality requires compatible Bluetooth and smartphone, and USB connectivity for some devices.

  • Dependability based on longevity: 1987 – July 2017 full-size pickup registrations.

  • Dependability based on longevity: 1987–July 2017 full-size pickup registrations.

  • With rear seats folded. Cargo and load capacity limited by weight and distribution

  • EPA-estimated 29 MPG city/39 highway with 5-speed manual transmission and 30 MPG city/38 highway with available Continuously Variable Transmission

  • EPA-estimated 29 MPG city/38 highway with 5-speed manual transmission and 30 MPG city/38 highway with available Continuously Variable Transmission.

  • EPA estimated with 3.6L V6 engine.

  • Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • EPA estimated with 3.6L V6 engine

  • Always use seat belts and child restraints. Children are safer when properly secured in a rear seat in the appropriate child restraint. See the Owner’s Manual for more information.

  • EPA estimate for Sonic with available 6-speed automatic transmission.

  • With rear seats folded. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • Always use seat belts and child restraints. Children are safer when properly secured in a rear seat in the appropriate child restraint. See your vehicle Owner’s Manual for more information.

  • With rear seats folded. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • EPA-estimated 238-mile EV range. Your actual range may vary based on several factors including temperature, terrain, and driving technique.

  • With second row seats folded flat. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • EPA-estimated 238-mile EV range. Your actual range may vary based on several factors including temperature, terrain, and conditions.

  • Read your vehicle owner's manual for important feature limitations and information.

  • Read your vehicle owner's manual for important feature limitations and information.

  • EPA-estimated MPG highway for Cruze Sedan with 1.4L 4-cylinder engine and transmission.

  • With rear seats folded. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • Read the vehicle owner's manual for important feature limitations and information.

  • EPA-estimated MPG highway for Cruze Sedan with 1.4L 4-cylinder engine.

  • EPA-estimated 37 MPG highway for Cruze Premier Hatchback.

  • Cargo space for Cruze Hatch with rear seats folded. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • Read the vehicle owner's manual for important feature limitations and information.

  • EPA-estimated 1.5L engine 29 MPG city/36 highway.

  • Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • Visit my.chevrolet.com/learn for vehicle and smartphone compatibility.

  • Read the vehicle Owner's Manual for important feature limitations and information.

  • Requires available Performance Exhaust or Z51 Performance Package.

  • Requires available Performance Exhaust or Z51 Performance Package.

  • EPA-estimated 28 City/39 Hwy MPG

  • With second row seats folded flat. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • Read the vehicles Owner’s Manual for more important feature limitations and information.

  • Does not detect people or items. Always check rear seat before exiting.

  • Premier shown seats seven. Standard on L, LS. Available on LT.

  • EPA-estimated 18 MPG city/ 27 MPG highway 3.6FWD.

  • With second and third row seats folded flat. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • EPA-estimated 18 MPG city/ 27 MPG highway 3.6FWD.

  • Read the vehicle owner's manual for important feature limitations and information.

  • EPA-estimated 25 MPG city/31 highway (FWD models).

  • With rear seats folded. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • With 5.3L EcoTec 3 engine. EPA-estimated MPG city/highway: Suburban 2WD 15/22, 4WD14/21.

  • Based on GM Large SUV segment. With 5.3L EcoTec 3 engine. EPA-estimated MPG city/highway: Tahoe 2WD 15/22, 4WD 15/21.

  • With second and third row seats folded flat. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • With available Duramax 6.6L Turbo-Diesel V8.

  • Read the vehicles Owner's Manual for more important feature limitations and information.

  • EPA-estimated 15 MPG city/ 20 MPG highway.

  • Requires short box. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • 308 horsepower with available 3.6L V6 engine.

  • 308 horsepower with standard 3.6L V6 engine.

  • Dependability based on longevity: 1987 – July 2017 full-size pickup registrations.

  • EPA-estimated 15 city/20 highway for 4x4 with 4.3L V6.

  • Requires Long Box. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • 910 lb.-ft. @ 1600 rpm with available Duramax 6.6L Turbo-Diesel V8.

  • With available Duramax 6.6L Turbo-Diesel V8.

  • Gross Combination Weight Rating. With available Vortec 6.0L V8 engine

  • Express Cargo Van with extended wheelbase. Cargo and load capacity limited by weight and distribution.

  • Requires Vortec 6.0L V8 engine

  • With available Vortec 6.0L V8 engine.

  • With available Vortec 6.0L V8 engine.

  • Equipment from independent suppliers is not covered by the GM New Vehicle Limited Warranty. GM is not responsible for the safety or quality of independent supplier alterations.

  • Requires available 6.0L V8 engine.

  • 2017 Chevrolet Camaro - For every turn, there's cars.com.

    Editor's note: This review was written in May 2016 for the 2016 Camaro Turbo. For 2017, Chevrolet has added a new 50th Anniversary Edition and will be introducing the new ZL1 high-performance version, but this model is unchanged. To see what's new for 2017, click here, or to see a side-by-side comparison of the two model years, click here.

    The Chevrolet Camaro received its first major update in years for 2016, and we have thoroughly enjoyed it in both SS V-8 (see the review) and RS V-6 forms. Both of those models are outstanding performance cars; the SS even won our 2016 V-8 Muscle Car Challenge. Now a third powertrain has joined the lineup at the entry level – a turbocharged 2.0-liter four-cylinder, seen in other GM products such as the Cadillac ATS and CTS. But with 275 horsepower on tap, is it still accurate to call the turbo Camaro a muscle car? 

    Exterior & Styling

    This actually may be the best-looking version in the Camaro lineup. Start with the plain-Jane 1LT model, which has no fake hood scoops or other baubles, and add the RS Package with blacked-out 20-inch wheels, LED taillights, bi-xenon headlights, unique grille and subtle rear spoiler. Paint it all in one of the most vivid reds I’ve ever seen, and it becomes a bit of modern sculpture – sleek, low, wide, with some beautiful hood and fender lines blending into its muscular haunches. It looks like a proper muscle car, able to take on the toughest, fastest, meanest Detroit ... Show full review

    Editor's note: This review was written in May 2016 for the 2016 Camaro Turbo. For 2017, Chevrolet has added a new 50th Anniversary Edition and will be introducing the new ZL1 high-performance version, but this model is unchanged. To see what's new for 2017, click here, or to see a side-by-side comparison of the two model years, click here.

    The Chevrolet Camaro received its first major update in years for 2016, and we have thoroughly enjoyed it in both SS V-8 (see the review) and RS V-6 forms. Both of those models are outstanding performance cars; the SS even won our 2016 V-8 Muscle Car Challenge. Now a third powertrain has joined the lineup at the entry level – a turbocharged 2.0-liter four-cylinder, seen in other GM products such as the Cadillac ATS and CTS. But with 275 horsepower on tap, is it still accurate to call the turbo Camaro a muscle car? 

    Exterior & Styling

    This actually may be the best-looking version in the Camaro lineup. Start with the plain-Jane 1LT model, which has no fake hood scoops or other baubles, and add the RS Package with blacked-out 20-inch wheels, LED taillights, bi-xenon headlights, unique grille and subtle rear spoiler. Paint it all in one of the most vivid reds I’ve ever seen, and it becomes a bit of modern sculpture – sleek, low, wide, with some beautiful hood and fender lines blending into its muscular haunches. It looks like a proper muscle car, able to take on the toughest, fastest, meanest Detroit offerings. 

    How It Drives

    Unfortunately, one press of the starter button reveals that it’s not ready to do any such thing. This version of the Camaro is powered by a 275-hp, turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine. It produces 295 pounds-feet of torque — more than many V-8 engines made not even a decade ago — and is good enough to scoot the Camaro from zero-to-60 mph in just 5.4 seconds with the optional eight-speed automatic transmission, according to Chevrolet. The engine feels similar to the Ford Mustang’s EcoBoost 2.3-liter turbo four, in that most of that torque comes on in the midrange. Plant your foot and row through the surprisingly clunky six-speed manual gearbox, and you’ll notice the greatest acceleration happens as the needle climbs above 3,000 rpm, but the small four-cylinder then runs out of steam at higher revs. It’s great around town, and given the lightness of the Camaro platform and its excellent handling characteristics (two descriptors it still amazes me to write), it makes for an entertaining sports car.

    But it comes with no drama, meaning the good kind. Aside from the car’s looks, the powertrain provides no thrills. There’s no aural punch to the exhaust soundtrack, no visceral grunt to match the car’s appearance – close your eyes (as a passenger) and you may as well be riding in a Chevy Cruze. The Mustang EcoBoost has received some flak for actually piping a soundtrack through the car’s stereo as the engine revs build, and now we see what happens when this feature isn’t included – it’s too quiet, and the idea that you’re driving a racy sports car isn’t communicated well to the driver. It’s still quick, easily a rival for the rear-wheel-drive Hyundai Genesis Coupe and much quicker than the Subaru BRZ, but the Mustang is more satisfying to drive. The Mustang driver doesn’t feel like he or she sacrificed too much in opting for the powerful EcoBoost turbo four, while the turbo Camaro driver questions whether maybe the raucous V-6 would have been a better idea. 

    Handling and ride quality still are strong suits for this base-model Camaro, with its conventional shock absorbers instead of the fancier Magnetic Ride Control that’s available on the SS V-8. The steering is communicative, with a direct feel and excellent feedback, while the presence of less mass up front versus the V-8 model gives it even better balance, with crisp turn-in to fast corners. The RS model I drove also had the Brembo brake package, with four-piston front calipers that felt firmer than those in Camaros I’ve driven previously. 

    You’ll get some benefit at the pump for opting for the base engine, with the Camaro turbo rated at 21/30/24 mpg city/highway/combined for the manual transmission, 22/31/25 mpg for the automatic. That represents a significant improvement over the 18/27/21 mpg for the V-6 manual, 19/28/23 mpg for the V-6 auto Camaro. It’s not as good as the Mustang EcoBoost, however, which rings in at 22/31/25 mpg for the manual, 21/32/25 for the automatic. The Dodge Challenger’s base V-6 can be had only with an eight-speed automatic, but those extra gears help it get 19/30/23 mpg, while the Hyundai Genesis Coupe with its 3.8-liter V-6 isn’t as good as any of them, rated at 17/24/19 mpg for the manual, 16/25/19 mpg for the automatic. 

    Interior

    Inside, the base model Camaro suffers from a lack of soft materials, as we’ve noted in previous impressions of the V-6 model. While the rearrangement of the interior’s controls, dials and displays definitely has resulted in a cabin that’s more appealing, the atrocious outward visibility and lack of headroom crimp our enthusiasm for the car in any of its forms. The 1LT model gets standard power cloth seats, leather-wrapped steering wheel and shift knob, and not much else. Thankfully the interior  looks better in the jet black of this test vehicle than it did in the lighter gray of the V-6 model from our recent comparison test, but it still lacks the soft panels, splashes of color and nicer materials of the SS model.  

    Ergonomics & Electronics

    The Camaro comes with a standard 7-inch touch-screen in the center console, angled strangely downward, an orientation that I assume helps reduce screen glare in the Camaro’s convertible versions. Apple CarPlay and Android Auto are included with that screen. They also now both are included with the available 8-inch MyLink multimedia system, and are a welcome addition – not that Chevrolet’s MyLink is bad. MyLink is well designed and now operates quickly and easily, but having the option of smartphone interfaces is a positive development. Originally, only CarPlay was available for the 8-inch system, but if you find an early 2016 model, Android Auto can be added via a dealer-performed software update. It should be noted that the Technology Package that gives you the bigger screen does not include navigation on the 1LT – for that, you have to bump up to the 2LT trim level, or rely on Apple CarPlay or Android Auto.

    Most vehicle controls are easy to use and now feature some creativity, such as the climate controls integrated into the main vents. The only negative part of the Camaro’s controls is the location of the steering-wheel buttons for volume and track selection behind the spokes, which puts them below the 9 and 3 o’clock positions, awkward locations for your hands. 

    Cargo & Storage

    The trunk space in the Camaro is laughable, especially considering its competition’s capabilities. Chevy gives you just 9.1 cubic feet of trunk space, but a tiny trunk opening means only small roll-aboard suitcases will fit. At least the volume is expandable thanks to folding rear seats. The Mustang also is small, but still bigger than the Camaro, with 13.5 cubic feet, while the Genesis isn’t much better than the Camaro, with 10.0 cubic feet. The big boy on the block is the Dodge Challenger, with its comparably enormous 16.2 cubic feet.

    Safety

    The Camaro has not been crash-tested as of publication. With the new platform come some new features, but many of the new electronic minders aren’t available on the lowly 1LT trim level. Blind spot warning and rear cross-traffic alert aren’t available unless you step up to the 2LT model and then opt for the Convenience and Lighting Package. There’s no adaptive cruise control, forward collision warning or automatic emergency braking. Aside from the airbags, a backup camera is the only other safety feature included at the 1LT trim level. See the standard features for yourself here.

    Value in Its Class

    Like the Mustang EcoBoost, the Camaro 1LT RS turbo is a smashing performance value. It starts at $26,695 including destination, and the RS Package adds $1,950 for 20-inch wheels, a unique grille and spoiler, bi-xenon headlights and LED taillights. The Technology Package is $800 and serves up the 8-inch touch-screen with a Bose audio system, Apple CarPlay and Android Auto. The $458 Heavy Duty Cooling and Brake Package brings Brembo brakes to the party, while another $100 paints those 20-inch aluminum wheels in gloss black. The total for this well-equipped machine comes to $30,030, which is a very reasonable price for all of the capability of the Camaro turbo.

    The main competitor would seem to be the Ford Mustang EcoBoost, with its own four-cylinder turbo motor, but some might make the case that the base model Mustang V-6 is the more logical choice. Good luck finding that model anywhere other than a rental fleet, however, as Ford stocks three times as many EcoBoost and V-8 models on dealer lots. The EcoBoost engine is larger than the Camaro’s, a turbocharged 2.3-liter making 310 hp, with a starting price of $26,545. But add some performance goodies such as the $1,995 EcoBoost Performance Package and you’ll still be out the door for less than $29,000 with a quicker, tauter, more aggressive-feeling and sounding sports coupe, albeit with less electronics content than the Camaro. 

    The Dodge Challenger competes on price, starting at $27,990. It’s not nearly the athlete that the Camaro is, but it’s considerably more comfortable and has real room for four people and an enormous trunk. If you want something compact and sporty, but still rear-wheel drive and with room for four, the Hyundai Genesis Coupe is your only real option in this price class. Starting at $27,845, it features a much more powerful 3.8-liter V-6 and distinctive, if not exactly pretty, exterior styling. It hasn’t seen an update in a while, so it doesn’t feature the latest in multimedia technology or electronic safety systems. Compare all four competitors here. 

    Considering the turbo Camaro against the Mustang EcoBoost, Genesis or even the Subaru BRZ reveals the source of my dissatisfaction with the car – it’s not the Camaro’s performance that’s lacking, as it is genuinely quick, tossable and fun to drive. But the compromises one makes to buy a Camaro (terrible outward visibility, a lack of headroom, cramped backseat passenger space, very little usable cargo room) aren’t offset by the blinding speed, a ferocious engine soundtrack or incomparable track performance you get with the V-8 and even the V-6 models. It feels as if you’ve bought a Chevy Cruze that’s disguised itself as a Camaro, and that’s just not as satisfying.

    Hide full review


    Смотрите также

     

    "Питер - АТ"
    ИНН 780703320484
    ОГРНИП 313784720500453

    Новости