Компания «Феррари» всегда славилась своей продвинутой инженерией в области разработки моторов, и особенно далеко итальянцам удалось продвинуться по части создания атмосферных силовых агрегатов, многие из которых навсегда вошли в автомобильную историю и считаются произведением искусства.
В то же время, ничто не стоит на месте, и на данный момент производители все чаще прибегают к использованию наддува в двигателях, ибо такой способ позволяет добиться большего тягового потенциала. Итальянский бренд также решил не оставаться в стороне и вывел на рынок сверхбыстрый кабриолет, получивший название Калифорния. Чем он способен удивить?
Ferrari California 250 GT Spyder был презентован публике в феврале 2014 года в рамках видео-конференции, посвященной развитию бренда.
Новый кабриолет стал долгожданным элементом обновления модельной линейки итальянской марки, а также демонстрацией технологического прорыва инженеров Феррари.
Список оснащения модели включает в себя:
На вторичном рынке по состоянию на 2017—2018 года примерная цена Феррари Калифорния составляет 9 миллионов 500 тысяч рублей.
Ferrari California Spyder доступен для покупки только в одной модификации. В дебрях моторного отсека итальянского спорткара скрывается турбонаддувный силовой агрегат 3.9 литра с V-образным расположением восьми цилиндров.
Читайте также: Обзор нового Dongfeng DFM AX7: из грязи в князи
Мощностной потенциал установки насчитывает 560 лошадиных сил. Вкупе с мотором трудится роботизированная трансмиссия с семью ступенями и двумя сцеплениями.
Базовые параметры модели:
Длина (мм) | Ширина (мм) | Высота (мм) |
4570 | 1910 | 1322 |
Шасси Феррари Калифорния примечательно адаптивными стойками амортизаторов, которые имеют несколько режимов функционирования. Рулевая рейка с коротким передаточным соотношением призвана обеспечивать молниеносные реакции автомобиля на поворот руля, а керамические тормоза – высокую эффективность и надежность замедления спорткара.
Итальянский спорткар имеет много поклонников, но позволить его себе может не каждый. Тем не менее, находятся счастливцы, которые владеют Феррари, и в интернете можно найти их мнение о модели.
Ferrari California является одним из самых любимых авто в моей коллекции. Мне нравится любоваться ее дизайном, но иногда я выезжаю на данной машине прокатиться и почувствовать настоящий азарт за рулем.
Достоинства:
Недостатки:
Феррари Калифорния привлекает своим крайне гармоничным дизайном кузова. Этот спорткар не является бескомпромиссно «злым», но в его облике определенно присутствует агрессия, которая заставляет считаться с собой конкурентов.
Внимание привлекают выпуклые формы кузова, лаконичный передний бампер с выступающим сплиттером, при этом сзади красуется диффузор с четырьмя патрубками системы выхлопа.
Внутреннее убранство довольно уютное и функциональное. Приборная панель не перегружена информацией, и в центре нее традиционно установлен тахометр, тогда как на центральной консоли можно наблюдать цветной монитор мультимедиа, на который выводятся показания навигации.
Руль по-спортивному сочетает в себе множество клавиш управления. Главные из них – это пуск двигателя, управление светом, стеклоочистителями и режимами работы подвески.
Мотор с двойным наддувом обладает ровной характеристикой крутящего момента, при этом сама тяга достаточно выразительная, что позволяет получать удовольствие от каждого прикосновения к педали акселератора. Радует и звуковое сопровождение выхлопной системы, отличающееся высокими нотками на высоких рабочих оборотах двигателя.
Читайте также: Обновленный Dodge Viper SRT — злая гадюка
Шасси настроено достаточно тонко, при этом компромиссно. Автомобиль нельзя назвать слишком жестким – подвеска отрабатывает мелкие ухабы относительно плавно. При этом крены не являются существенными даже в момент сильных боковых перегрузок кузова, а шасси демонстрирует нейтральные повадки. Что касается рулевого управления, то оно отличается безукоризненной информативностью, высокой чувствительностью и приятной тяжестью.
Итоги: Ferrari California завораживает своей харизмой. Этот кабриолет дает возможность быстро прохватить с открытым верхом, при этом не обременит ни водителя, ни его пассажира избыточно жесткой подвеской. Кроме того, мягкая тяга турбомотора делает передвижение удобным, а функциональный комплекс мультимедиа удовлетворит потребности современного пользователя гаджетов.
Фото нового Ferrari California 250 GT Spyder:
Tested Model: 2015 Ferrari California T · 2017 Ferrari California T Shown This vehicle is no longer in production. The California T is Ferrari’s return to forced induction, but where the last turbo Ferrari was the beastly F40, the T is far tamer. It’s the softest in the Ferrari range, designed for daily ease and use—it even has a cupholder. Powered by a 552-hp 3.9-liter V-8 mated to a seven-speed dual-clutch auto, the T is plenty quick and agile, though not as rewarding as the mid-engined 488. The folding top tucks into the top half of the trunk; while technically the T is a 2+2, the rear is better suited for luggage.
Major redesigns occur every five years or so; not much changes in between. Dividing them into generations provides more meaningful distinctions in the shopping process.
First Drive Review
March 2016 By AARON ROBINSON View 45 Photos
View 45 PhotosAdding the word “special” in Italian to the name of a car conjures up all kinds of motoring lore and often adds a bunch of zeros to its eventual auction value as a collectible. As if every Ferrari weren’t speciale, the company has pasted the label on a long and glorious line of cars, from the 1962 250GT SWB Berlinetta Speciale (the only one sold last year for $16.5 million) to the recent 458 Speciale. Each Speciale is, er, special in its own way, although Ferrari is not above using the term on somewhat less-ambitious projects. The new California T Handling Speciale, for instance, is basically a Cal T with a sports suspension. BMW guys may think of it as the equivalent of an M Sport version while those with a bent toward American iron may draw parallels to a Chevy Impala SS.
The first-gen California (2009–2014) added the package in 2012 to sharpen up both the performance and image of Ferrari’s entry-level roadster. Which, not to put too fine a point on it, suffered from a bit of a teddy-bear reputation. Ferrari says the package eventually found its way onto 20 percent of Californias and was good for luring performance-minded buyers out of less-expensive but harder-core cars such as the Porsche 911 and various Mercedes-AMG Black Series models. The California is a pathway into the Ferrari brand, with half of them sold to customers who are new to the marque.
The Handling Speciale now returns to the California T, which was restyled for 2015 and re-armed with a new 552-hp 3.9-liter twin-turbo V-8, good for smashing zero to 60 mph in 3.3 seconds. The new California T is a wonderful improvement—better looking, more luxurious, quicker, and usable as a daily driver. The HS package is just a mild toning. For $8120, chump change in Ferrari-land, it turns up the suspension stiffness a click or two, hastens the shifts slightly, adds a few styling tweaks, and opens up the exhaust to deliver more sound if not more power.
This is standard performance-package stuff, done by every car company to broaden appeal without breaking the bank, either from a cost or price standpoint. The spring rates rise a mere 16 percent in front and 19 percent in back, with a revised tune to the MagneRide variable dampers to leverage the tautened hardware. In addition, an altered gearbox map cuts the upshift time by 30 percent and the downshift time by 40 percent, while the F1-Trac traction control’s Sport mode also is massaged for more digging when exiting a corner and better power delivery over rough pavement.
In back, the standard mufflers are replaced with straight-through pipes attached to a Helmholtz resonator, an acoustical box that diminishes undesirable noise while helping to shape the outgoing harmonic frequencies. The effect is a sharper roar, an average of three decibels louder across the rev range. Inside, there’s a dash plaque, while on the outside the grille and rear lower valence are rendered in accent-color gray to give the car a more purposeful appearance.
Since the massaging is so mild and the underlying car is so good, there are virtually no faults to be found in the HS. It behaves like a California T that got nine instead of seven hours of sleep last night. It’s just a bit more alert, a bit more eager to corner, and a bit lustier in its engine cry. The sublime balance in even this cheapest model (base price: $202,723 before Speciale package) will floor those who’ve never driven a Ferrari. Few cars are as fluid in motion, from the perfectly weighted steering to the precisely calibrated brakes to the seamlessly shifted transmission. Ferraris weren’t always this refined, so the factory deserves credit for making great strides.
Special kudos go to the engineers who sorted the turbocharging. The Cal T has no dead spots or lumpiness in its torque delivery. The driver never gets one more nor one less pound-foot than what was requested via the pedal, which makes for incredible confidence when rocketing into a twisty section. This is not a car that will run away on an avalanche of boost or fall down dead when the driver lifts. Its responses are as near to those of a naturally aspirated engine as a turbo gets.
Yeah, it’s hackneyed to say that a Ferrari is great, but this one really is, whether it’s in HS or regular grade. The one thing the Speciale package doesn’t do is fix the car’s proportions, which are a few too many cannoli this side of gorgeous. It has just a little too much front overhang and a bit too much bodywork above the wheel arches, especially in back. You have to walk past a number of prettier and less-expensive convertibles to choose this one, the Aston Martin Vantage among them, but the California T grabs and holds you with its dynamic perfection. The HS package is just a nice little cherry on top.
Photos Build and Price Shop Local Cars View All Features and SpecsVEHICLE TYPE: front-engine, rear-wheel-drive, 2-passenger, 2-door convertible
BASE PRICE: $210,843
ENGINE TYPE: twin-turbocharged and intercooled DOHC 32-valve V-8, aluminum block and heads, direct fuel injection
Displacement: 235 cu in, 3855 ccPower: 552 hp @ 7500 rpmTorque: 557 lb-ft @ 4750 rpm
TRANSMISSION: 7-speed dual-clutch automatic with manual shifting mode
DIMENSIONS:Wheelbase: 105.1 inLength: 179.9 inWidth: 75.2 in Height: 52.0 inPassenger volume: 75 cu ftCargo volume: 7 cu ftCurb weight (C/D est): 4000 lb
PERFORMANCE (C/D EST): Zero to 60 mph: 3.3 sec Zero to 100 mph: 7.1 sec Standing ¼-mile: 11.3 sec Top speed: 196 mph
FUEL ECONOMY: EPA city/highway driving: 16/23 mpg
Keen to showcase the abilities of its Tailor Made department, Ferrari’s birthday gift to its best customers came in the form of 70 unique liveries, one to celebrate each year of the marque’s existence and applied just once to each model in its existing lineup. This consisted of an F12 Berlinetta, GTC/4 Lusso, 488 GTB, 488 Spider, and California T. A beautiful and exciting way to celebrate the company’s history while firmly looking toward the future, each livery was inspired by one particular model or individual car that significantly impacted Ferrari’s history.
This California T’s livery was inspired by the 250 Testa Rossa prototype, chassis no. 0666 TR, that was campaigned by Scuderia Ferrari during the 1957 and 1958 seasons. Replicating the Testa Rossa’s livery at the 1957 24 Hours of Le Mans, the California T is finished in Rosso Corsa Metallizato with a Blu NART and Bianco Avus stripe and roundels. Larger Scuderia shields are airbrushed on the fenders typical of Ferrari’s racing cars of the era. Inside, the majority of the interior is trimmed in Nero leather while the seats are trimmed in Beige Peccary leather, a distinct pig skin that is grippier than Ferrari’s usual leathers. Interior trim panels are also painted in Rosso Corsa Metallizato to match the exterior with a livery on the transmission tunnel that matches the interior stripe. The bare metal interior flooring completes the car’s sporty look.
In addition to the car’s Tailor Made options, it is equipped with a handful of desirable options, including the Handling Package, as well as the AFS System, parking camera, and full electric sheets. Since its delivery to Ferrari of San Diego at the tail end of 2017, the car has remained in California from new and is presented today in virtually as-new condition, with only delivery mileage. This particular car was also one of the seventy 70th Anniversary Ferraris displayed at the Pebble Beach Concours d’Elegance in 2017.
As applied to the California T, “The Redhead” is a perfect marriage of both performance and luxury, ideal for the enthusiast looking for a car to drive and enjoy on a daily basis in the warmer months that celebrates a wonderful part of Ferrari’s past.To view this car and others currently consigned to this auction, please visit the RM website at rmsothebys.com/en/auctions/mo18.
!function(f, b, e, v, n, t, s) { if (f.fbq) return; n = f.fbq = function() {n.callMethod ? n.callMethod.apply(n, arguments) : n.queue.push(arguments)}; if (!f._fbq) f._fbq = n; n.push = n; n.loaded = !0; n.version = '2.0'; n.queue = []; t = b.createElement(e); t.async = !0; t.src = v; s = b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t, s)}(window, document, 'script', '//connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '174181139752304'); fbq('track', 'PageView'); >
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-71479133-1', 'auto'); ga('set', 'anonymizeIp', true); ga('set', 'dimension7', 'content'); ga('set', 'dimension8', 'slideshow'); ga('send', 'pageview');>
(function(d, t) {var a = d.createElement(t), s = d.getElementsByTagName(t)[0]; a.src = 'https://cdn.flipboard.com/web/buttons/js/flbuttons.min.js'; s.parentNode.insertBefore(a, s);}(document, 'script'));>
$.getScript('https://www.zergnet.com/zerg.js?id=21232');$.getScript('https://www.zergnet.com/zerg.js?id=47172');>
$.ajaxSetup({ cache: true });$.getScript('https://cdn.mediavoice.com/nativeads/script/aolibrands/autoblog_article.js');$.ajaxSetup({ cache: false });>
"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453