С-Петербург, улица Тосина 3
+7 (812) 917-84-85
+7 (921) 316-27-00

Mercedes benz 350


Обзор кроссовера Mercedes-Benz ML 350

Обновленный Mercedes ML уже ждет российских водителей. Что это за фрукт, мы решили выяснить при помощи отзывов владельцев, фото и тест драйву, который раскрывает ходовые особенности автомобиля. Перед тем, как перейти к «сердцевине» нужно посвятить пару строк истории. Ведь машина в наших странах не особо популярна. Скорее всего, вы догадываетесь, почему так. Цена. Не каждый может отдать 3 миллиона за автомобиль. Но об этом позже.

Мерседес ML 350

Мерседес М-класса, разработанный, в первую очередь для североамериканского автомобильного рынка, был представлен в далеком 1997 году. Уже год спустя машина имела награду в номинации North American Truck of the Year. Забавная история: на базе этой модели в 2002 году, для публичных выездов папы римского был создан особенный «Папамобиль», который, правда, трудно узнать после переделки под божественные нужды. Второе поколение появилось в 2005 году на автомобильном шоу в Детройте. Тогда продажи модели достигли невероятных высот, и тем самым толкнули компанию на разработку новой модели. Третье поколение было представлено на Франкфуртском автомобильном шоу в 2011 году.

Интерьер и экстерьер автомобиля

Как видите на фото, компания Мерседес сохранила оригинальность модели МЛ и добавила несколько удачных нововведений, о которых вы можете прочесть в разделе «Интерьер и экстерьер».

На данный момент третье поколения является последним, но ожидается и четвертое. Третье поколение МЛ нельзя назвать инновационным. К примеру, колесная база осталось точно такой же, как и у предшественника. Что потерпело значительные изменения, так это внешний вид кроссовера, об этом вы можете судить и по фото. Автомобиль стал подтянутым и «мускулистым», линии кузова добавили элегантности в столь массивном кроссовере. Новый имидж не заставил дизайнеров отказываться от запланированных элементов, которые будут сопровождать модель: укороченные свесы, оригинальные задние стойки и большая колесная база.

III поколение внедорожника Mercedes ML350 BlueTEC 4MATIC

Что касается изменений, то теперь мы можем наслаждаться обновленными ходовыми огнями, которые теперь находятся в хромированных элементах автомобиля, новой решеткой радиатора, прибавившей в размерах и ставшей черного света. Как и в предыдущих моделях М-класса, в МЛ 350 крыша скошена назад и заканчивается спойлером – это изюминка этого модельного ряда, причем удачная. Задние фонари ещё сильнее сползли на крылья, а также прибавили в размерах.

Шикарный задний вид: как видите на фото, сложно спутать какой-нибудь кроссовер с МЛ 350 — автомобиль получился оригинальным. Ещё один плюс — это форма кузова и заднего окна. Именно благодаря этим тонким линиям кузова МЛ 350 выделяется среди других городских кроссоверов. Кроме того, автомобиль себя отлично показывает и на бездорожье, как для городского автомобиля, разумеется.

Элегантный облик обновленного внедорожника М-класса повторяется и в салоне, который оформлен на высшем уровне. Руль и сидения обиты дорогостоящей кожей, на дверях и передней панели имеются вставки из настоящего дерева, а лампы освещения, которые расположены прямо в зеркале заднего вида, обеспечивают уют в салоне при помощи приятного мягкого света. Основная приборная панель почти не отличается от прошлой модели в МЛ 350. Но изменения в ней все-таки присутствуют – она смотрится более собрано за счет появления нового джойстика, призванного заменить большое количество кнопок. Очевидно, что без дисплея бортовой электроники, климат-контроля, магнитолы такой автомобиль просто быть не может. Причем все вышеперечисленное присутствует в базовой версии кроссовера.

Дорогой и уютный салон Мерседес МЛ 350

Дефлекторы системы вентиляции стали выглядеть по-другому: теперь они больше подходят под общий стиль МЛ 350 – овальная форма поменялась на прямоугольную. На рулевом колесе кнопок стало наоборот больше. На центральном тоннеле можно найти только кнопки переключения режимов езды по бездорожью, контролер мультимедийной системы и кнопки активной подвески. Опять же стандартный набор для элитного авто. Что касается вместительности, то сзади с большим комфортом смогут разместиться три человека. Но двум людям там все же будет комфортней. Особенно если опустить спинку кресел и поставить в держатели прохладительные напитки. Кстати держателей и разнообразных ниш в Мерседес МЛ 350 предостаточно. Что касается шумоизоляции, то здесь она на высшем уровне, что подтверждают и отзывы владельцев. При движении на большой скорости пассажиры и водитель могут переговариваться даже шепотом, настолько в салоне тихо. От мотора поступает меньше вибраций за счет активных гидроопор. Тоже большой плюс.

Второй ряд сидений

Теперь мы подошли к багажному отделению – не менее важный вопрос. Объем багажного отделения составляет 690 литров. Разумеется, это не рекорд для машин из этого сегмента, но при этом багажник позволяет водителю уместить в машину все полезные вещи в дороге. При желании можно сложить задние кресла, и тем самым освободить дополнительное место. Забавно было бы посмотреть, как кто-то будет перевозить огромный шкаф в такой машине.

Технические характеристики

Но самое интересное скрыто внутри автомобиля. А если быть точнее, то под капотом. Если дизайн и интерьер компания поменяла не сильно, то в плане технических характеристик Мерседес получил настоящие инновации. Водителей ждут новые моторы, которые уже доступны на российском рынке. Это сверхсовременные и сверхэкономичные модификации моторов ML 250 BlueTec 4matic и ML 250 CDI. Первый агрегат экономичнее своего младшего брата на 28%, представьте – эта махина съедает всего 6 литров топлива на сотню километров. Мощность – 204 лошадиных силы, крутящий момент – почти 500 Нм. Ещё один плюс двигателя заключается в поддержке «Евро-6», агрегат выбрасывает в атмосферу всего 158 г/км.

Новое поколение моторов ML 250 BlueTec

Что касается турбодизельного варианта, то немцы при выпуске опасались низкого качества нашей солярки. Но это не страшно, подождем. Ну а на сегодняшний день мы имеем следующие варианты двигателей на Мерседес МЛ 350. Сейчас можно стать обладателем инновационных моторов, таких как:

  • ML 350 CDI 4matic – 231 лошадиных сил. Специально для российского рынка немцы решили убрать сажевый фильтр, за что им большое русское спасибо;
  • ML 350 4matic BlueEfficiency – 306 лошадей и 370 Нм. Самый популярный силовой агрегат из этой серии;
  • Старый добрый ML 500 никуда не делся из вариантов: по-прежнему двигатель обеспечивает автомобилю мощность в 408 лошадиных сил.

Mercedes Benz ML350 Blueteс 4Matic

Также можно добавить несколько приятных слов в адрес обновленной трансмиссии 7G-TRONIC, которая идет со всеми вариантами двигателей. Некоторые автомобильные эксперты заявляют, что 7G-TRONIC можно назвать лучшей в мире коробкой передач, ведь она способна сбрасывать за раз несколько передач вниз. Даже инновационным DSG приходится перебирать ступени по очереди. Разумеется, что перескакивать сразу на несколько передач – дело не простое. Переход на две передачи и больше сопровождаются задержкой. Но зато такая функция есть, и при экстренной ситуации можно скинуть несколько передач.

Особенности авто

А теперь про версии автомобиля. Для самых придирчивых покупателей Мерседес предусмотрел версию ML 63 AMG. Самых «серьезных» клиентов ждет ML 63 AMG Performance Package. Почему для «серьезных», да потому что в этой версии отсутствует ограничитель скорости, а также есть возможность отключить почти всю электронику. Но почувствовать все эти прелести от свободы можно лишь на великолепных немецких дорогах.

Отличная посадка кресел видна даже на фото, шикарный салон всегда был неотъемлемой частью компании Mercedes-Benz. На фото видны материалы отделки и емкая центральная панель, к которой водитель привыкает за несколько часов вождения МЛ 350

Как говорят отзывы владельцев этого кроссовера, места в Мерседес МЛ 350 хватает для всего: при сложенном заднем ряде машина превращается буквально в мини-грузовик

В движении

Как показали отзывы владельцев Мерседес МЛ 350 — машина достойно себя показывает на бездорожье. На фото видно, что в габаритах автомобиль не прибавил: не была увеличена длина и колесная база, что несомненно хороший знак — предыдущее поколение хорошо зарекомендовало дизайн

Отзывы дают понять, что в управлении автомобиль показывает наивысшие результаты. А теперь подробнее. Отзывы владельцев ML 350 CDI и версии с двигателем ML 500 в основном направлены на описание ходовой части. Итак, автомобиль уверенно и ровно двигается по асфальту. Качество асфальта подвеску Мерседес МЛ 350 не особо волнует. Подвеска буквально проглатывает все неровности. Российские дороги не показались для кроссовера преградой, что подтверждают и отзывы. Все системы работают идеально: от экстренного торможения до вхождения в повороты. Что касается поездок на бездорожье, то кроссовер готов к ним. Разумеется, что речь идет только о легком бездорожье. Хоть Мерседес МЛ 350 и называют внедорожником, но на деле это городской кроссовер с повышенной проходимостью.

Отличный внедорожник для любых дорожных условий

Отзывы об Мерседес МЛ 350 больше всего выделяли минимальный расход горючего, как для большого кроссовера. Имея много лошадей под капотом, автомобиль довольствуется 10 литрами на 100 километров. И это не с самым дешевым двигателем. Также потенциальных клиентов должен порадовать роскошный салон, выполненный из дорогостоящих материалов. Подробно рассмотреть салон вы можете на фото.

Цена и комплектации

Вот мы и подошли к стоимости. Как обычно, немецкое ценообразование выглядит амбициозным. Цена на базовую сборку автомобиля с 3,5-литровым агрегатом составляет 2 890 000 рублей. Турбодизель будет стоить на 100 тысяч дороже. Но за ML 500 клиенту придется заплатить почти 4 миллиона рублей. И это без дополнительных опций. Конечно, автомобиль можно назвать золотой серединой между двумя другими внедорожникам городского типа от Мерседес. Если вас не смущает цена в 3 миллиона рублей, то купив эту модель, вы получаете максимально надежный и стойких автомобиль.

2018 C350E Sedan | Mercedes-Benz

* Excludes all options, taxes, title registration, $995 transportation charge and dealer preparation fees.

Vehicle(s) may feature optional equipment.

** All Mercedes-Benz mbrace® services operate only where cellular and Global Positioning System satellite signals are available, which are provided by third parties and not within the control of Mercedes-Benz USA, LLC. Five years of the mbrace Connect package are included, starting on the original retail sale or lease date from an authorized Mercedes-Benz dealer. Subscriber Agreement is required for service to be active. Some services are only available on select vehicles. Your PIN is required in order to use certain services. Some services may be limited or restricted in some areas. Driver is responsible for complying with traffic and other laws. See your dealer or MBUSA.com/mbrace for details.

The mbrace Mobile App is compatible with Apple iPhone® models running iOS 7.0 or later, and Android-based phones running OS 2.3 or later.

Roadside Assistance repairs may involve charges for parts, service and towing. Vehicle must be accessible from main roads. Depending on the circumstance, these services may be provided by an outside provider, courtesy of Mercedes-Benz Roadside Assistance. Restricted roadways, acts of nature and vehicle accessibility may limit our ability to provide services to you. For full details, eligibility requirements, and limitations/exclusions of Sign and Drive services, as well as the Roadside Assistance Program, please see your dealer.

*** A discount on the combined monthly rate is offered when the mbrace® Concierge and mbrace® Entertain packages are ordered together. Please see your dealer.

† Stated rates of acceleration are based upon manufacturer's track results and may vary depending on model, environmental and road surface conditions, driving style, elevation and vehicle load.

†† EPA estimated fuel economy. Compare the estimated mpg to the estimated mpg of other vehicles. You may get different mileage depending on how fast you drive, weather conditions and trip length. Your actual highway mileage will probably be less than the highway estimate.

4. No system, regardless of how advanced, can overcome the laws of physics or correct careless driving. Please always wear your seat belt. Performance is limited by available traction, which snow, ice and other conditions can affect. Always drive carefully, consistent with conditions. Best performance in snow is obtained with winter tires.

5. Braking effectiveness also depends on proper brake maintenance, and tire and road conditions.

6.WARNING: THE FORCES OF A DEPLOYING AIR BAG CAN CAUSE SERIOUS OR FATAL INJURIES TO A CHILD UNDER AGE 13. THE SAFEST SEATING POSITION FOR YOUR CHILD IS IN THE REAR SEAT, BELTED INTO AN APPROPRIATE, PROPERLY INSTALLED CHILD SEAT, OR CORRECTLY WEARING A SEAT BELT IF TOO LARGE FOR A CHILD SEAT. SEE OPERATOR´S MANUAL FOR ADDITIONAL WARNINGS AND INFORMATION ON AIR BAGS, SEAT BELTS AND CHILD SEATS.

7. Driving while drowsy or distracted is dangerous and must be avoided. ATTENTION ASSIST may be insufficient to alert a fatigued or distracted driver of lane drift and cannot be relied on to avoid an accident or serious injury.

8. PRE-SAFE closes the side windows when the system's sensors detect side movements that suggest a possible rollover or side impact. A small gap is left near the fully closed position.

9. COLLISION PREVENTION ASSIST may not be sufficient to avoid an accident. It does not react to certain stationary objects, nor recognize or predict the curvature and/or lane layout of the road or every movement of vehicles ahead. It is the driver's responsibility at all times to be attentive to traffic and road conditions, and to provide the steering, braking and other driving inputs necessary to retain control of the vehicle. Drivers are cautioned not to wait for the system’s alerts before braking, as that may not afford sufficient time and distance to brake safely.

10. All Mercedes-Benz mbrace® services operate only where cellular and Global Positioning Satellite signals are available, which are provided by third parties and not within the control of Mercedes-Benz USA, LLC. An mbrace Package trial period is offered on new, Certified Pre-Owned and pre-owned sales and leases at an authorized Mercedes-Benz dealer. Subscriber Agreement is required for service to be active. Some services are only available on select vehicles. Your PIN is required in order to use certain services. Some services may be limited or restricted in some areas. Driver is responsible for complying with traffic and other laws. See your dealer or MBUSA.com/mbrace for details.

11. The mbrace Mobile App is compatible with Apple iPhone® models running iOS 7.0 or later, and Android-based phones running OS 2.3 or later.

12. Roadside Assistance repairs may involve charges for parts, service and towing. Vehicle must be accessible from main roads. Depending on the circumstance, these services may be provided by an outside provider, courtesy of Mercedes-Benz Roadside Assistance. Restricted roadways, acts of nature and vehicle accessibility may limit our ability to provide services to you. For full details, eligibility requirements, and limitations/exclusions of Sign and Drive services, as well as the Roadside Assistance Program, please see your dealer.

13. Occupant Classification System (OCS) is designed to turn the front passenger's front air bag off when the system senses the weight of a typical child 12 months old or less, plus the weight of a standard appropriate child restraint. See operator's manual for important additional information on this system, and for further information regarding the transportation of children heavier than a typical 12-month-old.

14.Requires the use of ultralow-sulfur diesel fuel. Mercedes-Benz diesel vehicles utilize advanced emission control technology that is designed to comply with current stringent exhaust emissions regulations. Ultra Low Sulfur Diesel (ULSD) fuel with no more than 5% biodiesel content must be used. Mercedes-Benz approves the use of B5 biodiesel in all BlueTEC engines as pure biodiesel (B100) and biodiesel blends greater than B5 (e.g. B10, B20, etc.) are not factory-approved and can damage the engine, fuel system and exhaust aftertreatment system. The only approved biodiesel content is one that both meets ASTM D6751 specifications and has the oxidation stability necessary to prevent deposit/corrosion-related damages to the system (min 6th proven by En 14112 method). Please see your Operator's Manual for further information. If the B5 biodiesel blend does not clearly indicate that it meets the above standards, do not use it. The Mercedes-Benz New Vehicle Limited warranty does not cover damage caused by non Mercedes-Benz approved fuel standards.

Mercedes-Benz 350 SLC (C 107)

Type 350 SLC, presented at the Paris Motor Show in October 1971, became the successor of the coupé models 280 SE and 280 SE 3.5. They had not been produced any more since June and August 1971 respectively. In February 1972, four months after the premiere, the series production of the newcomer – internally called C 107 – began. In contrast to its predecessors, the new coupé was not based on a limousine of the upper class, but rather was a sister model of the 350 SL, presented six months ago. Except for the hard roof of the SLC, both variants were identical up to the door rear edge. The differences showed themselves in the rear half of the car. The wheelbase, prolonged by 360 mm in comparison to the SL, allowed a larger interior and four full-sized seats.

The many construction details – used for the first time in the 350 SL for safety reasons – were now, as a matter of course, transferred without any restrictions to the coupé-variant. Thus the fuel tank of the 350 SLC was not located in the rear end any more, but above the rear axle. Inside a strongly padded dashboard, deformable or concealing switches and controls, as well as the new four-spoke security wheel with impact absorber and broad impact cushion provided for utmost crash protection.

Newly developed cowl panels at the A-pillars, serving as water-shield gutters, guarantee good visibility in rain and keep the side windows clean in bad weather. Further security details were the wide wraparound direction indicators, well visible also from the side, as well as the broad rear lamps. Thanks to their ribbed surface profile they are very insusceptible to dirt. From April 1973 onwards, the SLC coupé as well as the SL were also available with a larger displacement, with a 4.5-liter V8-engine performing 225 hp. Another version of this engine – adapted to the US-American exhaust-emission regulations – with less compression and 195 hp had already been available as a North-American model since 1972.

In July 1974 the 107 series type range was once more enlarged. As a consequence of the oil crisis in the year 1973, roadster and SLC were now also offered with the 2.8-liter dohc fuel-injection engine. It had already stood its test in the „dash-eight“ series as well as the S-class for two years. Thus, three SLC coupés, each with a different engine, were available. Only an attentive observer was able to differentiate between the three versions. The 280 SLC could be recognised by its narrow tires. Type 450 SLC was characterised by an inconspicous front spoiler applied at the rear low end of the front apron and thus increasing the rate of air flow considerably.

Between November 1975 and February 1976 the fuel injection system of all three engines was modified in order to correspond to the now stricter exhaust-emission standards in most European countries. The electronically controlled Bosch „D-Jetronic“ was replaced by the newly developed mechanically controlled Bosch „K-Jetronic“. In all three cases the conversion was connected with slight power reductions. In the 2.8-liter engine as well as in the 3.5-liter engine the compression was lowered at the same time. In order to facilitate maintenance both V8-engines were equipped with a breakerless transistor ignition and a hydraulic valve-clearance compensation. In the 2.8-liter aggregate the compression was increased to its former value in April 1978. With the help of some further measures the former power output could be reached again.

At the Frankfurt Motor Show IAA in September 1977 the 450 SLC 5.0, a new top model of the type range 107 was presented. The great novelty of this type was a 5.0-liter all-aluminium engine, developed from the time-tested 4.5-liter V8 with grey cast iron block. The new engine had an enlarged cubic capacity realised by reboring. It weighed 40 kg less and convinced by a higher torque and a power increase of 240 hp.

The weight reducing measures were not limited to the engine; the body was also included: engine bonnet, boot-lid and both bumpers were of aluminium. Together with the standard light-alloy rims a further weight reduction of more than 80 kg was achieved. From the outside the 450 SLC 5.0 was recognised by its discreet front spoiler, its black plastic rear spoiler and its uniform grey paint coat under the protective strips at the side. The main goal, however, in using these add-on parts rather unusual for Daimler-Benz was not an optical improvement. Decisive was the considerably reduced negative lift force at the front and rear axle achieved with the help of both spoilers.

The series production of 450 SLC 5.0 was taken up in May 1978. There was no counterpart in the SL roadster range. Valuable experience was gained in manufacturing the engines which was not always without problems. Since the practical testing of the production car by customers did not bring any negative surprises and all the 5-liter coupés were evaluated positively by its drivers nothing prevented the use of all-aluminium engines in the high-volume S-Class range. Therefore the low-volume model 450 SLC 5.0 functioned as a technological forerunner and pioneer for the large-scale production.

Against the background of imaginable sportive activities with the 5-liter coupé, the displacement capacity of 5,025 cc was not so well chosen with respect to aspects of homologation. In order not to fall behind, the bore was reduced by 0.5 mm which resulted in a total piston displacement of now 4,973 cc. The modified engine with reduced displacement used in the standard production from May 1979 onwards.

With its potentials of performance and price the 5-liter coupé certainly fulfilled its role as technical speciality and exclusive model. However, regarding the 2,769 cars that were built, we can only talk of a certain exclusivity.

At the Geneva Motor Show in March 1980 the SLC coupés and the roadsters of the type range 107 presented themselves in an updated form. The interior as well as the steering wheel was adapted to the S-Class saloons. The mechanics, too, was brought up to date. The 3-speed automatic transmission was replaced by a 4-speed version. The all-aluminium engines of the S-Class were now also used in a slightly modified variant in the 107 series.

The 450 SLC 5.0 was renamed into 500 SLC, thus functioning as successor to the 450 SLC. A lot of exclusivity, however, was lost, since there existed already a 500 SL, a 500 SE and a 500 SEL with the same engine and almost identical driving performance. The 350 SLC was cancelled in favour of the 380 SLC. Ist 3.8-liter all-aluminium aggregate had been built after the 5-liter from the time-tested 3.5-liter V8 with grey cast iron block. Only the 6-cylinder engine of the 280 SLC remained unchanged in the program. From the outside, except for the type label, almost no differences to the preceding models could be spotted. All three SLC types were now equipped with front spoiler known form the 450 SLC 5.0. The black plastic rear spoiler, however, was exclusively used in top models.

18 months after this last big model improvement, the SLC coupés of type range 107 had to yield to their successors. They were based on the S-Class saloons and only available with 8-cylinder engines. Within a production time of ten years all in all 62,888 cars had been produced.

2018 GLC350e 4MATIC SUV | Mercedes-Benz

* Excludes all options, taxes, title registration, $995 transportation charge and dealer preparation fees.

** All Mercedes-Benz mbrace® services operate only where cellular and Global Positioning System satellite signals are available, which are provided by third parties and not within the control of Mercedes-Benz USA, LLC. Five years of the mbrace Connect package are included with new-vehicle sales and leases at an authorized Mercedes-Benz dealer. Subscriber Agreement is required for service to be active. Some services are only available on select vehicles. Your PIN is required in order to use certain services. Some services may be limited or restricted in some areas. Driver is responsible for complying with traffic and other laws. See your dealer or MBUSA.com/mbrace for details.

The mbrace Mobile App is compatible with Apple iPhone® models running iOS 7.0 or later, and Android-based phones running OS 2.3 or later.

Certain vehicle conditions apply for remote starting. Do not allow engine to run in a closed garage or where exhaust can enter a home or any other area occupied by humans or animals. Please read your Operator's Manual before using feature.

*** A discount on the combined monthly rate is offered when the mbrace® Concierge and mbrace® Entertain packages are ordered together. Please see your dealer.

† Stated rates of acceleration are based upon manufacturer's track results and may vary depending on model, environmental and road surface conditions, driving style, elevation and vehicle load.™

†† EPA estimated fuel economy. Compare the estimated mpg to the estimated mpg of other vehicles. You may get different mileage depending on how fast you drive, weather conditions and trip length. Your actual highway mileage will probably be less than the highway estimate.

‡ Trailer hitch is optional. Read Operator's Manual before towing. In some states, aftermarket trailer brakes are required. See dealer for details.

4. No system, regardless of how advanced, can overcome the laws of physics or correct careless driving. Please always wear your seat belt. Performance is limited by available traction, which snow, ice and other conditions can affect. Always drive carefully, consistent with conditions. Best performance in snow is obtained with winter tires.

5. Braking effectiveness also depends on proper brake maintenance, and tire and road conditions.

6.WARNING: THE FORCES OF A DEPLOYING AIR BAG CAN CAUSE SERIOUS OR FATAL INJURIES TO A CHILD UNDER AGE 13. THE SAFEST SEATING POSITION FOR YOUR CHILD IS IN THE REAR SEAT, BELTED INTO AN APPROPRIATE, PROPERLY INSTALLED CHILD SEAT, OR CORRECTLY WEARING A SEAT BELT IF TOO LARGE FOR A CHILD SEAT. SEE OPERATOR´S MANUAL FOR ADDITIONAL WARNINGS AND INFORMATION ON AIR BAGS, SEAT BELTS AND CHILD SEATS.

7. All Mercedes-Benz mbrace® services operate only where cellular and Global Positioning Satellite signals are available, which are provided by third parties and not within the control of Mercedes-Benz USA, LLC. An mbrace Package trial period is offered on new, Certified Pre-Owned and pre-owned sales and leases at an authorized Mercedes-Benz dealer. Subscriber Agreement is required for service to be active. Some services are only available on select vehicles. Your PIN is required in order to use certain services. See your dealer or MBUSA.com/mbrace for details, including a list of compatible smartphones.

8. mbrace is compatible with select Apple iPhone® models running iOS 4.2 or later. Please visit MBUSA.com/mbrace for more information.

9. Roadside Assistance repairs may involve charges for parts, service and towing. Vehicle must be accessible from main roads. Depending on the circumstance, these services may be provided by an outside provider, courtesy of Mercedes-Benz Roadside Assistance. Restricted roadways, acts of nature and vehicle accessibility may limit our ability to provide services to you. For full details, eligibility requirements, and limitations/exclusions of Sign and Drive services, as well as the Roadside Assistance Program, please see your dealer.

10. Occupant classification system (OCS) is designed to turn the front passenger's front air bag off when the system senses the weight of a typical child 12 months old or less, plus the weight of a standard appropriate child restraint. See operator's manual for important additional information on this system, and for further information regarding the transportation of children heavier than a typical 12-month-old.

11. Driving while drowsy or distracted is dangerous and must be avoided. ATTENTION ASSIST may be insufficient to alert a fatigued or distracted driver of lane drift and cannot be relied on to avoid an accident or serious injury.

12.Models equipped with Extended Mobility tires are not provided with a spare tire.

13.PRE-SAFE closes the side windows when the system's sensors detect side movements that suggest a possible rollover or side impact. A small gap is left near the fully closed position.

14.Radar-based technology alerts you if you're approaching a vehicle ahead, or even some stationary objects, at a speed and distance that suggest a collision is likely. As soon as the driver starts to brake, its Adaptive Brake Assist automatically provides the ideal level of braking, to help prevent a collision or reduce its severity. The system can also Initiate autonomous braking from speeds up to 65 mph, and can activate the features of PRE-SAFE®.

15.No system, regardless of how advanced, can overcome the laws of physics or correct careless driving. Please always wear your seat belt. Driver's deliberate steering inputs will override the intervention of Crosswind Assist.

16.Trailer hitch is optional. Read Operator's Manual before towing. In some states, aftermarket trailer brakes are required. See dealer for details.


Смотрите также

 

"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453

Новости