С-Петербург, улица Тосина 3
+7 (812) 917-84-85
+7 (921) 316-27-00

Dodge challenger demon


Дрэгстер Dodge Challenger SRT Demon поразил скоростью — ДРАЙВ

dodge challenger

dodge challenger srt

dodge challenger srt demon

У этого Доджа ― развитая система забора воздуха. Помимо широченной прорези в капоте есть ещё отверстия на месте фары с водительской стороны и в районе колёсной арки. К слову, за минуту система может пропустить воздушный поток объёмом 32,5 тысячи литров, что на 18% больше, чем у Хэллкэта.

Американцы неспроста закатили шумиху вокруг купе Dodge Challenger SRT Demon. Как выяснилось, это самый быстрый серийный автомобиль в мире при разгоне до 97 км/ч ― 2,3 с! Также этому Доджу нет равных в заездах на четверть мили. Расстояние 402 метра дорожный дрэгстер преодолевает за впечатляющие 9,65 с. Плюс на старте ускорение достигает 1,8 g, что, как вы поняли, больше, чем у любой серийной машины. И это ещё не все достижения. Challenger SRT Demon стал первой в мире конвейерной моделью, которая при старте отрывает передние колёса от земли. Так называемое wheelie длится 89 см, что отмечено в Книге рекордов Гиннесса.

Карданный вал выполнен из высокопрочной стали, а его толщина увеличена на 20 мм. Также американцы армировали дифференциал, корпус которого сделан из термостойкого алюминиевого сплава А383. Задние полуоси из высокопрочной низколегированной стали теперь толще в диаметре.

А ещё под капотом с воздухозаборником Air-Grabber (самый крупный в индустрии, площадь ― 45,2 квадратных дюйма или 0,03 м²) находится наиболее мощный V-образный восьмицилиндровый двигатель из тех, что когда-либо ставились на масл-кары. Отдача ― умопомрачительные 852 л.с. и 1044 Н•м! Компрессорный мотор 6.2 заимствован у двухдверки Challenger SRT Hellcat, но инженеры установили более производительный приводной нагнетатель с рабочим давлением один бар (было 0,8), инсталлировали два топливных насоса вместо одного и увеличили объём системы впуска. Дополнительно агрегату отрядили улучшенные газораспределительный механизм, систему впрыска и смазки, а также усиленные поршни и шатуны.

Стандартные сиденья отделаны тканью, но за доплату клиенту предложат обивку кожей или комбинированный вариант из кожи и алькантары. В мультимедийную систему Uconnect зашит продвинутый комплекс телеметрии Performance Pages, через который водитель получает информацию с многочисленных датчиков.

Пиковые мощность и крутящий момент двигатель выдаёт только при заказе опционального блока управления мотором Direct Connection и наличии в баке гоночного бензина с октановым числом свыше 100. А вообще, у Демона несколько вариантов мощности ключа зажигания. Например, базовый чёрный ограничит отдачу 500 силами, а красный ключ повысит эту планку до 808 «лошадей» и 972 ньютон-метров. Кроме того, появились технологии SRT Power Chiller (охлаждение наддувочного воздуха в нагнетателе с помощью хладагента кондиционера) и After-Run Chiller (вентилятор и насос охлаждающей жидкости работают даже при заглушённом моторе).

Легкосплавные колёса обуты в шины Nitto NT05R размерностью 315/40R18, предназначенные как для дрэг-рейсинга, так и для дорог общего пользования. Подобные покрышки ставятся на серийный автомобиль впервые. Кстати, у этих шин площадь контакта на 15% больше, чем у колёс Хэллкэта.

Заднеприводный SRT Demon оснащается восьмидиапазонным «автоматом» ZF 8HP90, как у Хэллкэта, но инженеры усилили гидротрансформатор и уменьшили время его блокировки. Особого внимания заслуживает уникальный лонч-контроль TransBrake, при активации которого блокируется выходной вал коробки передач. Автомобиль стоит на месте без использования педали тормоза. Система даёт возможность поднять обороты до 2350 об/мин и стартовать при помощи подрулевых лепестков, что уменьшает время реакции на 30%. Как можно быстрее срываться с места помогает и функция Torque Reserve, начинающая свою работу с 950 об/мин. Она оптимизирует подачу топлива и зажигание, а также перекрывает байпасный клапан, повышая давление компрессора.

Двигатель V8 6.2 разгоняет Демона до 48 км/ч за секунду, а его максимальная скорость на исходе четверти мили составляет 225,3 км/ч.

Hellcat поделился с дрэгстером адаптивными амортизаторами Bilstein, но их настроили в соответствии с предназначением автомобиля. При включении режима Drag Mode и открытии дросселя на полную передние стойки откалиброваны на упругое сжатие и смягчённый отбой, а задние становятся плотнее в обоих случаях. Когда же водитель отпускает акселератор, подвеска зажимается «по кругу». А ещё Demon получил менее податливые пружины спереди и сзади (на 35 и 28% соответственно) и менее жёсткие облегчённые стабилизаторы поперечной устойчивости (на 75 и 44%). Уменьшилась и снаряжённая масса ― на 92 кг, до 1926. В салоне оставили только водительское кресло, убрали шумоизоляцию интерьера и обшивку багажника, удалили аудиосистему и парковочные сонары.

Водитель волен выбирать режим движения сам, по желанию активируя предустановки Auto, Drag или Custom. В них меняются настройки силового агрегата, акселератора, подвески, системы стабилизации.

Dodge Challenger SRT Demon будут выпускать на заводе в Онтарио. Всего планируется сделать 3300 автомобилей, из которых в США отправят три тысячи. Остальные триста достанутся канадскому рынку. Всем клиентам, купившим купе, подарят сертификат на целый день в школу вождения бывшего гонщика Формулы-1 Роберта Бондуранта. Базовая версия едва ли подойдёт для повседневной эксплуатации, однако за доплату можно будет вернуть недостающие сиденья (по доллару за переднее пассажирское и задний диван), установить 900-ваттную «музыку» Harman/Kardon, обогрев и вентиляцию передних кресел, кожаную обивку и люк с электроприводом.

Представлен 850-сильный Dodge Challenger SRT Demon

На автосалоне в Нью-Йорке 2017 состоялась премьера экстремального Dodge Challenger SRT Demon, который к моменту своего появления в серийном обличии сразу же стал обладателем нескольких рекордов.

Машину эту ждали давно, компания долгие три месяца по четвергам публиковала небольшую порцию информации о новом Додж Челленджер Демон, и вот теперь наконец-то можно всю ее собрать в одном месте.

Каталог Dodge

При этом технические и динамические характеристики модели скрывались по до последнего. Что же в итоге имеем ? Под капотом Dodge Challenger Demon разместился серьезно модернизированный 6,2-литровый движок V8 HEMI, который на версии Hellcat выдает 717 л.с. и 881 Нм.

Для Демона его мощность удалось поднять до 850 “лошадей”, а его максимальный крутящий момент составляет 1 044 Нм. Тяга передается на колеса задней оси посредством 8-диапазонной автоматической трансмиссии TorqueFlite 8HP90 с усиленным гидротрансформатором и системой трансбрейк.

Трансбрейк – это специальный тормоз, встроенный в коробку передач, который позволяет перед стартом нагрузить двигатель и тронуться с повышенных оборотов. На Демоне эта система позволяет стартовать с 2 350 об/мин.

С места до сотни Додж Челленджер СРТ Демон ускоряется за 2,5 секунды, а дрэговую дистанцию в четверть мили (402 метра) он преодолевает за 9,65 сек. со скоростью на финише в 225 км/ч. Увы, максимальная скорость купе пока не уточняется.

Для увеличения мощности движка с исходных 717 до 850 сил в компании установили на него шнековый нагнетатель увеличенного объема (2,7 литра против 2,4) и подняли давление наддува с 0,8 до 1 бара. Кроме того, был переработан клапанный механизм, установлены более прочные шатуны, а вместо одного топливного насоса теперь используется два. Максимальные обороты двигателя подняли с 6 200 до 6 500 об/мин.

Агрегат работает на обычном бензине АИ-91, при этом для него предусмотрен режим под названием “Demon Crate”, при активации которого автомобиль можно заправить высокооктановым топливом 100+. Именно в этом режиме и получаются максимальные 850 сил. Есть и обратных ход. Для езды по дорогам общего пользования можно воспользоваться специальным ключом, который ограничивает мощность на 500 л.с.

По умолчанию Демон продается без заднего дивана, без переднего пассажирского кресла и без аудиосистемы. В итоге он получился на 105 кг легче стандартного купе, а при желании, сиденья можно вернуть за символическую доплату в $1. Но даже при наличии лишь водительского кресла автомобилю разрешено выезжать на общественные дороги.

Тем не менее, основное предназначение нового Dodge Challenger Demon – это дрэг рейсинг. Для этого купе оснастили 18-дюймовыми полусликами фирмы Nitto, ради установки которых пришлось уменьшить диаметр тормозных дисков и поменять шестипоршневые суппорта на передней оси на четырехпоршневые. При этом задние тормоза можно вообще отключить с целью пустить колеса в пробуксовку для прогрева покрышек перед стартом.

Буквально через день после презентации модели, Национальная ассоциация хот-родов (NHRA) запретила Демону участвовать в дрэговых соревнованиях, поскольку автомобиль оказался слишком быстрым. По их правилам, если стоковый вариант проезжает четверть мили быстрее 9,99 сек., то в целях безопасности машину необходимо оснастить каркасом безопасности, а водителю требуется получить гоночную лицензию. Вот так!

Также серьезной ревизии подверглись настройки подвески, которые сделали несколько мягче. Например, жесткость пружин была уменьшена на треть, а стабилизаторам поперечной устойчивости увеличили податливость, развал задних колес уменьшен на полградуса. Все ради эффективного старта и стабильности на разгоне.

Для машины предусмотрен набор инструментов и коробка с запчастями, среди которых значатся узенькие передние шины. Додж Челленджер Демон в боевом режиме при старте с места может встать “на дыбы” (это называется wheelie). В тестовом заезде на двух колесах автомобиль проехал 89 см, что стало рекордом среди серийных авто. Еще один рекорд – перегрузка с 1,8g, которую испытывает водитель при ускорении.

Всего будет выпущено только 3 300 экземпляров Dodge Challenger Demon, при этом три сотни машин отправятся в Канаду, а остальные предназначены исключительно для рынка США. Цена автомобиля начинается от 84 995 долларов, а при заказе всех доступных для модели опций общая стоимость приблизится к $100 000.

Последний экземпляр “Демона” сошел с конвейера 31 мая 2018 г – позже его продадут на аукционе Barrett-Jackson одним лотом вместе с последним Вайпером.

Видео

Показать еще Метки: Dodge Challenger, Автосалон в Нью-Йорке 2017, Новости Dodge

Заметили опечатку на сайте ? Выделите ее и нажмите Ctrl + Enter

Комментарии »

Источник: www.allcarz.ru

Dodge Challenger SRT Demon

Среди многочисленных новинок последнего Нью-Йоркского автосалона не последнее место занимает Dodge Challenger SRT Demon, максимально «заряженный» вариант американского автомобиля.

Производитель в течение нескольких месяцев подогревал интерес автомобилистов к Додж Челленджер СРТ Демон интригующими тизерами и обрывками новостей, и наконец-то представил автомобиль широкой общественности во всей красе.

Технические характеристики Додж Челленджер СРТ Демон

Главной особенностью представленного Dodge Challenger SRT Demon выступает силовой агрегат, обладающий объемом цилиндров 6,2 литра. В стандартном исполнении он обеспечивает отдачу на уровне 717 «лошадей» при 881Нм пикового момента, но мотористы американской компании существенно доработали двигатель, расширив его возможности за счет увеличения производительности нагнетателя, дополнительного топливного насоса и внесения других изменений. В результате мотор получил производительность в 850 лошадиных сил, а величина момента поднялась до 1044Нм.

С учетом возросших нагрузок для Додж Челленджер СРТ Демон применили доработанную автоматическую трансмиссию с восемью диапазонами. Динамика разгона американского авто составляет 2,5 секунды, при этом данные о максимальной скорости производитель раскрывать не стал. Известно, что на классической дистанции дрэг-рейсинга Dodge Challenger SRT Demon успевает разогнаться до 225км/ч, демонстрируя время преодоления 402-метровой дистанции в 9,65 секунды.

Любопытно, что максимальная мощность достигается только при использовании гоночного высокооктанового бензина, для чего на двигателе активируется режим «Demon Crate». В случае, если владелец не планирует «гонять», он имеет возможность установить ограничение по мощности на уровне 500 л.с., экономя топливо. В базовом исполнении Додж Челленджер СРТ Демон продается с единственным водительским креслом, и без штатной аудиосистемы, что позволяет экономить 105кг веса, повышая динамические характеристики. Для тех, кто предпочитает стандартное исполнение салона со всеми положенными креслами, сумма доплаты составляет всего 1 доллар.

С учетом того, что новый Dodge Challenger SRT Demon создавался специально для поклонников дрэг рейсинга, автомобиль получил несколько специфических особенностей, например, для установки особых шин размером 18 дюймов пришлось снизить площадь тормозных дисков с одновременным переходом на менее габаритные суппорта. Для задних тормозов предусмотрена возможность отключения.

С целью лучшего набора скорости для Додж Челленджер СРТ Демон предусмотрели пересмотренные настройки ходовой части, обеспечивающие больше мягкости и устойчивости на прямых участках. Для этого сразу на 30% снизили показатели жесткости пружин, заменили стабилизаторы.

Не успел Dodge Challenger SRT Demon пройти официальную презентацию, как уже стал обладателем нескольких мировых достижений. Например, в режиме «на козла» при старте с места купе преодолело 0,89 метра, что является лучшим результатом для автомобилей, находящихся в серийном производстве. Кроме того, при разгоне на водителя давит перегрузка 1,8g, что также является рекордным показателем для машин в серийном исполнении.

Когда, где и за сколько купить Dodge Challenger SRT Demon

Уже известно, что общий объем производства экстремального купе будет ограничен величиной в 3,3 тысячи экземпляров, из которых 3 тысячи реализуют на американском рынке, а оставшиеся модели предложат любителям дрэг рейсинга из Канады. Поставки модели в другие страны не планируются.

Никаких официальных данных о стоимости авто представители компании Dodge не представили, но эксперты ожидают увидеть итоговый ценник выше уровня 100 тысяч долларов. Продажи начнутся в течение этого года.

Видео Dodge Challenger SRT Demon

2018 Dodge Challenger SRT Demon: Dragster’s Dream

Hide press releaseShow press release

Dodge rocked the high-performance car world in 2014 with the 707-horsepower Charger SRT Hellcat and Challenger SRT Hellcat, building supercar performance at affordable prices. They were the most powerful muscle cars ever – until now.

Today, Dodge is shaking the foundation of the entire performance car industry, launching New York International Auto Show week with its wickedly fast new 2018 Dodge Challenger SRT Demon – highly capable on the street, absolutely dominating at the drag strip.

Powered by a TBD-horsepower, supercharged 6.2-liter HEMI® Demon V-8, the limited-production Challenger SRT Demon is the world’s most powerful factory-production V-8 – bar none.  NHRA-certified TBD seconds @ TBD mph makes the Dodge Challenger SRT Demon the fastest ¼-mile car in the world.

Performance numbers:

• 0-30 mph: TBD seconds 

• 0-60 mph: TBD seconds

• Quarter-mile: TBD seconds at TBD mph

The Challenger SRT Demon also is the world’s first production car to lift the front wheels at launch and set the world record for longest wheelie from a standing start by a production car at 2.92 feet, certified by Guinness World Records. And hold onto your seat. The Challenger SRT Demon also registers the highest g-force (number TBD) ever recorded at launch in a production car.

“With Demon, our goal was to build a car that would tattoo the Dodge logo into the subconscious of the general market, beyond even our loyal enthusiasts, said Tim Kuniskis, Head of Passenger Cars – Dodge, SRT, Chrysler and FIAT, FCA North America. “To do so, we had to set records that have never been set before, do more than has ever been done before, go beyond even the legendary Hellcat. The result: a TBD horsepower, TBD-second muscle car unlike anything that has ever come before it.”

The Challenger SRT Demon’s record-setting performance is the result of collaboration among the Dodge//SRT, Design, Engineering, Powertrain and Manufacturing teams inside FCA US LLC, many of whom are experienced and active drag racers. While the 2018 Dodge Challenger SRT Demon remains a potent street car, every component was scrutinized and optimized for weight, capability and durability on the strip.

The performance records flow from an impressive list of street-legal production car industry firsts. That list includes:

• Factory-installed wider, Nitto street-legal drag radials for improved grip, 40 percent more launch force compared with SRT Hellcat tires

• Available Direct Connection engine controller calibrated for 100+ unleaded high-octane fuel

• SRT Power Chiller™ redirects air conditioning refrigerant to chill the charger air cooler

• After-Run Chiller runs the cooling fan and the low-temperature circuit coolant pump after engine shutdown

• TransBrake locks the output shaft of the TorqueFlite eight-speed automatic transmission to hold the car before launch, allowing the driver to increase engine rpm for higher torque and quicker response

• Torque Reserve boosts engine air flow and supercharger rpm before launch, delivering wickedly fast acceleration

• Drag Mode suspension tuning maximizes weight transfer to the rear wheels for better traction

• Drag Mode Launch Assist uses wheel speed sensors to watch for driveline-damaging wheel hop at launch and in milliseconds modifies the engine torque to regain full grip and then continues accelerating the car down the track

• Available narrow “front runner” wheels for use at drag strips cuts front-end weight

• Wide-body exterior styling, with concealed wheel well attachments house Challenger SRT Demon’s massively wide 315/40R18 tires

• Front passenger seat and rear seat deleted to reduce weight (can be optioned back for $1 each)

Production of the limited-edition single model year Challenger SRT Demon begins later this summer, with 3,000 vehicles for the United States and 300 vehicles for Canada. Deliveries to Dodge//SRT dealers will begin this fall.

Dodge has named Hagerty as its official insurance provider of the Dodge Challenger SRT Demon – Hagerty is a company for people who love cars and they already protect many of the rarest high performance cars in the world.

Demon’s heart: Supercharged V-8

The heart of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon is the supercharged 6.2-liter HEMI Demon V-8, rated at TBD horsepower and TBD pound-feet of torque. The red-painted Demon engine has been certified to the SAE J1349 industry standard for its horsepower and torque ratings. The engine also meets all applicable legal emissions regulations.

While the Demon V-8 shares its architecture with the 707-hp 6.2-liter supercharged HEMI Hellcat V-8, it is not simply a Hellcat engine with more boost. More than 50 percent of the components in the Demon V-8 differ from the Hellcat V-8.

Among the changes, compared with the Hellcat V-8, the Demon’s supercharged V-8 features:

• Larger supercharger: 2.7 liters versus 2.4 liters

• Increased boost pressure: 14.5 psi versus 11.6 psi

• Higher rpm limit: 6,500 rpm versus 6,200 rpm

• Fuel: Two dual-stage fuel pumps versus one

• Larger induction air box with three sources of intake air: Air-Grabber™ hood, driver-side Air-Catcher™ headlamp and an inlet near the wheel liner

In addition, the HEMI Demon V-8 includes a high-speed valvetrain, strengthened connecting rods and pistons, and improved lubrication system. The upgrades enable the engine to sustain higher output and pressures while meeting FCA US LLC’s stringent durability requirements.

One key to the Challenger SRT Demon’s best-ever power output is air – the supercharged Demon V-8 takes in plenty of it. The SRT Demon’s Air-Grabber™ hood includes the largest functional hood scoop (45.2 square inches) of any production car.

The Air-Grabber™ hood is sealed to the air box, which is also fed from the driver-side Air-Catcher™ headlamp and an inlet near the wheel liner. Combined, those sources give the Demon V-8 an air-flow rate of 1,150 cubic feet per minute, 18 percent greater than the Hellcat V-8 and the largest air induction volume of any production car.

The additional air inlets help reduce the temperature of the intake air by more than 30 degrees Fahrenheit compared with the Hellcat V-8, which improves overall throttle response.

Heat is the enemy of speed at the drag strip, so Dodge//SRT engineers looked for more ways to keep the intake air as close to the optimum temperature as possible.

The innovative SRT Power Chiller™ is a production car first. It diverts the air-conditioning refrigerant from the SRT Demon’s interior to a chiller unit mounted by the low-temperature circuit coolant pump. Charge air coolant, after being cooled by ambient air passing through a low-temperature radiator at the front of the vehicle, flows through the chiller unit, where it is further cooled. The chilled coolant then flows to the heat exchangers in the supercharger.

Every run down the drag strip generates plenty of heat. The After-Run Chiller, a factory-production car first, helps the SRT Demon get ready for the next run as quickly as possible.

When the engine is shut down, the After-Run Chiller keeps the engine cooling fan and low-temperature circuit coolant pump running to lower the supercharger/charge air cooler temperature, helping the Challenger SRT Demon minimize heat soak effects. The driver can track the supercharger coolant temperature on the 8.4-inch Uconnect touchscreen in the instrument panel, and know in real time when the supercharger is at the optimum temperature for another run.

The impact of the SRT Power Chiller™ and After-Run Chiller, combined, lowers intake air temperature by up to 45 degrees Fahrenheit.

Fueling performance: 100+ unleaded high octane

The Challenger SRT Demon is the first-ever, street-legal factory-production car designed to run on 100+ unleaded high-octane fuel. That fuel is readily available at select gas stations, specialty shops and drag strips.

The keys to unleashing the SRT Demon’s full performance fury are in the Demon Crate: Direct Connection Performance parts include a new powertrain control module calibrated for the high-octane unleaded fuel and a new switch bank for the center stack that includes a high-octane button.

The SRT Demon leaves the factory with a powertrain control module configured for 91-octane premium unleaded pump gasoline, which delivers top level performance.

The switch to the Direct Connection controller enables the supercharged HEMI engine to extract the maximum power from the knock-resistant fuel at high pressures and optimum spark timing. Drag racers can anticipate improvements in elapsed times (ETs) and trap speeds with the high-octane fuel.

The Challenger SRT Demon is engineered to be able to run on a mix of 100+ octane and premium unleaded fuels without hurting the engine, but the high-octane function won’t activate if the combined fuel octane is too low. A message in the gauge display tells the driver the car will use the premium fuel calibration until the engine is shut off and restarted. How does the car know? The controller monitors the engine’s knock sensors.

There will be plenty of fuel available: the SRT Demon carries dual fuel pumps (versus one pump in the Challenger SRT Hellcat), larger fuel injectors and fuel lines that handle higher pressures.

Similar to the Challenger SRT Hellcat, the SRT Demon comes with two key fobs. The black fob limits engine output to TBD horsepower and TBD pounds-feet of torque. The red key fob unlocks the engine’s full output of TBD horsepower and TBD pounds-feet torque. With either key fob, the driver can activate Eco and Valet Modes. Eco Mode limits engine output to TBD horsepower and revises the transmission shift schedule to include second-gear starts. Valet Mode limits the engine to 4,000 rpm and reduces torque output.

The high-octane unleaded fuel capability with the optional Direct Connection powertrain controller boosts engine output to TBD horsepower and TBD pounds-feet of torque.  

TransBrake is a production car first

Every Dodge Challenger SRT Demon is equipped with the standard TorqueFlite 8HP90 eight-speed automatic transmission. Already a proven and robust gearbox used with the HEMI Hellcat V-8, the transmission gets some significant changes for duty in the Challenger SRT Demon.

Internal changes include an upgraded torque converter that delivers an 18 percent increase in torque multiplication. Also, the stall speed is increased 11 percent and the lockup speed is increased.

The Challenger SRT Demon is the first-ever, factory-production car with TransBrake, which locks the transmission output shaft to hold the car in place before a standing start. This lets the driver increase engine speed up to 2,350 rpm without overpowering the brakes, resulting in quicker power delivery and up to 15 percent more torque at launch.

Driver-oriented step-by-step instructions are displayed on the instrument cluster to guide the driver through the staging process and help them keep their focus on the Christmas Tree.

The TransBrake helps to improve driver reaction time and launch consistency by using the steering wheel paddle shifters as a launch trigger – a paddle launch improves reaction time by 30 percent compared with a foot-brake launch. In addition, the system enables delivery of initial torque to the flywheel as soon as 20 milliseconds after launch.

TransBrake works in conjunction with another SRT Demon first-ever factory-production car feature, Torque Reserve, to deliver increased levels of power and torque at launch.

Torque Reserve becomes active once engine speed passes 950 rpm. It does two things:

• Closes the bypass valve, “prefilling” the supercharger with boost

• Manages fuel flow to cylinders and manages spark advance or retard to balance engine rpm and torque

With TransBrake and Torque Reserve active, the SRT Demon has more than 8 psi of boost at launch and up to 120 percent more engine torque than without Torque Reserve. TransBrake also preloads the driveline with torque, leading to full engine torque delivery at the rear wheels 150 milliseconds after the shift paddle is released. That results in faster acceleration at launch, faster 60-foot times and an improvement of more than a tenth of a second in quarter-mile times, which can be an entire car length.

Driveline components have been upgraded to get all that power and torque to the rear wheels, on every run.

Changes include:

• Upgraded prop shaft with a 15 percent increase in torque capacity. The prop shaft uses high-strength steel. Shaft tube thickness increases by 20 percent and the stub shafts are heat treated for enhanced durability

• The rear differential housing has 30 percent more torque capacity. The housing is made from heat-treated A383 aluminum alloy. New material for the gear set has higher fatigue strength, with a deeper case hardening depth and two-step shot-peening manufacturing process to increase compressive residual stress

• The rear half shafts are larger in diameter; use a high-strength, low-alloy steel; and have 41 splines (up from 38), delivering a 20 percent increase in torque capacity. Eight-ball joints handle more torque, while reducing operating temperatures by more than 86 degrees Fahrenheit

Production car first: Drag-mode Launch Assist

SRT engineers went digital to isolate and resolve one of the biggest challenges to clean launches and driveline integrity – wheel hop.

In simple terms, wheel hop happens when tires quickly slip and regain traction at launch, rapidly storing up and releasing energy in the driveline. These high torque spikes can quickly and severely damage driveline components – and up until now, the only solution was to back out of the throttle.

Not with the Challenger SRT Demon. In a first for a factory-production car, the SRT Demon’s Launch Assist uses the wheel speed sensors to watch for signs that the tires are slipping/sticking. If slip is detected, the SRT Demon’s control module momentarily reduces engine torque to maximize traction almost instantly – without the driver having to lift. Launch Assist reduces loads in the driveline from wheel hop by more than 15-20 percent, dramatically reducing component damage.

Production car first: Street-legal drag tires

The Challenger SRT Demon is equipped with a set of four standard Nitto NT05R street-legal, drag-race tires, a first for a factory-production car.

The 315/40R18 tires were specifically designed and developed exclusively for the SRT Demon, with a new compound and specific tire sidewall construction. The drag radials give the SRT Demon a 15-percent larger tire contact patch and more than twice the grip of the Challenger SRT Hellcat.

The sticky drag tires are mounted on lightweight 11x18-inch wheels, with each tire measuring 12.6 inches wide. Putting full-size tires at all four corners gives drag racers an extra set of rear tires when the front tires are replaced with narrow front-runners at the track.

A unique rear knuckle reduces negative camber by 0.5 degrees, “standing up” the tire and increasing the size of the tire contact patch.

Engineering: More traction, less weight

The main mission of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon is to cover the quarter mile as quickly as possible. To do this, it combines the best of both mechanical and electronic tuning to deliver maximum launch grip while still maintaining precision directional control.

The Bilstein Adaptive Damping shocks have been tuned for drag racing, shifting as much weight as possible on the rear tires at launch for maximum traction. The weight transfer improves rear tire grip by 11 percent.

Mechanically, weight shift in the Challenger SRT Demon is aided by softening up some key suspension components. Those changes, compared with the Challenger SRT Hellcat, include:

• Softer springs: 35 percent lower rate front/28 percent lower rate rear

• Softer, lighter, hollow sway bars: 75 percent lower rate front/44 percent lower rate rear

When Drag Mode is activated, the front Bilstein shocks are set for firm compression and soft rebound damping, while the rear Bilstein shocks are set for firm compression and firm rebound damping.

That configuration is maintained as long as the car runs at wide open throttle. When the driver backs off the gas pedal, the system switches to firm compression and firm rebound front and rear for improved handling. 

Also during Drag Mode, the traction control system is disabled to enable the rear wheels to spin for a burnout, but the electronic stability control system remains engaged to help the driver with straight-line performance.

In pursuit for every tenth of a second, engineers looked to cut as much weight as possible. The result: Equipment removed from the Challenger SRT Demon weighs more than 200 pounds.

How the weight was lost:

• 58 pounds: Removed front passenger seat and belt

• 55 pounds: Removed rear seat, restraints and floor mats

• 24 pounds: Removed 16 audio speakers, amplifier and associated wiring

• 20 pounds: Removed trunk deck cover trim, carpeting, spare tire cover

• 19 pounds: Used smaller, hollow sway bars

• 18 pounds: Removed mastic, body deadeners, insulators and foam

• 16 pounds: Used lightweight all-aluminum four-piston brake caliper and smaller, 360-mm two-piece rotor

• 16 pounds: Switched to lightweight wheels and open-end lug nuts

• 4 pounds: Switched to manual tilt/telescope steering column

• 2 pounds: Removed park sensors and module

Buyers have the option to add back the front passenger seat, rear seats and trunk carpeting kit for $1 each. Other options include the Harman Kardon 19-speaker, 900-watt audio system, power sunroof, heated and ventilated leather front seats with heated steering wheel, painted Satin Black hood, or new painted Satin Black hood, roof and decklid package.

Dual personalities: Performance Pages and Drive Modes

The 2018 Dodge Challenger SRT Demon gives the driver the capability to set up the car for on-road precision, maximum drag strip performance or anything in between.

The nerve center for those personalities is SRT Performance Pages and Drive Modes, displayed on the Uconnect 8.4-inch touchscreen.

Performance Pages arm the driver with real-time data, including a graphic display of engine horsepower and torque with gear changes plotted; supercharger coolant temperature; timers for reaction time, 0-60 miles per hour (mph), 0-100 mph, eighth-mile and quarter-mile elapsed time and vehicle speed; instantaneous and peak longitudinal and lateral g-forces; and gauge readouts for engine oil temperature and pressure, coolant temperature, transmission fluid temperature, intake air temperature, air-fuel ratio; intercooler coolant temperature, boost pressure and battery voltage.

The Drive Modes include the Challenger SRT Demon-exclusive Drag Mode. Drive Mode settings include Auto (Street) Mode, which sets the Bilstein Adaptive Damping Suspension (ADS) for comfortable ride with compliant handling, and Custom Mode, which lets the driver select between Auto and Drag Mode configurations for the transmission, paddle shifters, traction, suspension and steering.

• Auto (Street) Mode options:

o Engine output level is set based on which Demon key is in the vehicle  

o If red key is present, the power level can be set per customer preference

o Transmission, suspension and steering default to Auto Mode (Street)

o Customers can set suspension and steering preference

o Electronic Stability Control defaults to full on

o Paddle shifters can be turned on or off per customer preference

o Eco mode is available only in Auto Mode

• Drag Mode options:

o When equipped, high-octane unleaded fuel power level available

o TorqueFlite eight-speed transmission runs a calibration optimized for acceleration

o Electronic Stability Control is optimized for straight-line acceleration

o Suspension calibration changes to full firm in rear and firm compression/soft rebound in front

o Paddle shifters are turned on

o Steering is set to Drag Mode for high-speed stability

o Cabin cooling diverted to SRT Power Chiller™

o Torque converter lockup point is raised in Drag Mode

o TransBrake is available in Drag Mode only

• Custom Mode options:

o Nearly every combination of options available in Auto (Street) or Drag can be configured in the Custom Mode. For example, a driver could select the elements of Drag Mode related to engine and transmission performance, but could select Sport Mode for the suspension and steering, providing the on-road driving dynamics of a Challenger SRT Hellcat

Drivers can also select line lock, which engages the front brakes to hold the Challenger SRT Demon stationary but leaves the rear wheels free for a burnout to heat up and clean the rear tires. The system will also let the driver perform a controlled rolling burnout. The system engages for up to 400 rear wheel revolutions.

Performance Pages also includes rpm-adjustable launch control and by-individual-gear-adjustable shift light displayed in the instrument cluster.  A new data recorder feature lets the Challenger SRT Demon driver build an archive of data to help optimize the car for track and weather conditions, while helping to improve driving techniques.

Eco and Valet Modes are accessed in the Performance Pages. When Valet Mode is activated, engine horsepower is reduced and rpm is limited to 4,000. Also, certain performance features, such as steering wheel paddle shifters and Launch Control, are disabled. The driver can activate and de-activate Valet Mode with a four-digit PIN code they create.

Functional and Intimidating Design

The 2018 Dodge Challenger SRT Demon is the widest Challenger ever and first-ever, factory-production muscle car with wide-body fender flares.

The wide body flares are designed to amplify the Challenger SRT Demon’s menacing stance, while making room for wider tires with concealed attachments. The fender flares, which cover the lightweight 18x11-inch “Hole-shot” wheels with exclusive, specifically designed Demon-branded 315/40R18 Nitto NT05R drag radial tires front and rear; add 3.5 inches to the Challenger SRT Demon’s overall width. The front side marker lights are styled to flow with the shape of the fender flares.

The entire chassis is e-coated for durability before final assembly.

Additional defining exterior features include the wide Air-Grabber™ hood scoop – the largest functional hood scoop (45.2 square inches) of any production car – and new Demon logos flanking each fender.

The driver is the focus in the interior of the Challenger SRT Demon, as it is for every model in the Challenger lineup.

Both the front passenger seat and rear seat, along with their corresponding seat belts, are deleted in the standard configuration of the Challenger SRT Demon.

Customers have the option of adding seats into the car, as well as adding leather coverings, when it is ordered. The front seat(s) have the Demon head logo stitched or embossed into the seat back.

Seating configurations:

• Driver seat only, premium cloth covered

• Driver and front passenger seat, premium cloth covered

• Driver and front passenger seat, Laguna leather and Alcantara suede covered

• Driver, front passenger and rear seats, Laguna leather and Alcantara suede covered

Facing the driver is a flat-bottom SRT Performance steering wheel wrapped in Alcantara with paddle shifters. The SRT white-face gauges include a 200-mph speedometer and flank the 7-inch thin-film transistor (TFT) cluster display screen. A custom carbon fiber instrument panel badge with “Demon” script is located on the outboard vent and signifies the build sequence number.

A new four-point harness bar, available through Speedlogix, is available for use at the track. Mounting points for the bar are accessible, making it easy for customers to install without cutting or drilling anything.

Standard cloth seats include Ballistic II inserts with silver embroidered Demon head logo in the seat backs. An optional Laguna Leather Package includes leather covered seats and trim with embossed Demon head logo. 

The 2018 Dodge Challenger SRT Demon will be available 14 exterior colors: B5 Blue, Billet Silver, Destroyer Grey, F8 Green, Go Mango, Granite Crystal, Indigo Blue, Maximum Steel, Octane Red, Pitch Black, Plum Crazy, TorRed, White Knuckle and Yellow Jacket. 

All exterior colors are available with Satin Black hood, roof and decklid.

Demon Crate Carrying Exclusive Components

The Demon Crate, available to buyers of the Dodge Challenger SRT Demon, contains components that fully unleash the car’s potential at the drag strip and is fully customized with the buyer’s name, VIN and serial number.

The Demon Crate contains:

• Direct Connection Performance Parts:

• Performance powertrain control module with high-octane engine calibration

• Replacement switch module containing high-octane button

• Conical performance air filter

• Passenger mirror block-off plate

• Narrow, front-runner drag wheels

• Demon-branded track tools:

• Hydraulic floor jack with carrying bag

• Cordless impact wrench with charger

• Torque wrench with extension and socket

• Tire pressure gauge

• Fender cover

• Tool bag

• Foam case that fits into the SRT Demon trunk and securely holds the front runner wheels and track tools

The Demon Crate is further customized with the buyer’s name, VIN and serial number.

Production of the 2018 Dodge Challenger SRT Demon begins later this year at the Brampton (Ont.) Assembly plant.  

The Challenger SRT Demon is covered by FCA US LLC’s factory warranty, including three-year/36,000-mile limited vehicle warranty and five-year/60,000-mile limited powertrain coverage.

Owner’s Track Tech Manual

Each 2018 Dodge Challenger SRT Demon buyer receives a unique, customized, leather-bound owner’s Track Tech Manual. In addition to standard vehicle information, it covers all the vehicles’ performance enhancements, includes detailed information about the Challenger SRT Demon’s drag-strip optimized performance technologies and pages for logging track runs. The custom information package also includes a copy of the vehicle build sheet.

Official Driving School of Dodge/SRT

All customers who buy new 2018 Dodge Challenger SRT Demon receive one full-day session at Bob Bondurant School of High-performance Driving. The Bob Bondurant School of High Performance Driving in Chandler, Arizona, is the Official High Performance Driving School of Dodge//SRT. All customers who buy a new model SRT will receive one full-day session of high-performance driving with professional instruction and time on the track as part of the Dodge SRT Package. For more information, visit www.driveSRT.com.

Dodge Names Hagerty Demon’s Official Insurance Provider

Dodge has named Hagerty as its official insurance provider of the Dodge Challenger SRT Demon – Hagerty is a company for people who love cars and already protect many of the rarest high performance cars in the world.


Смотрите также

 

"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453

Новости