С-Петербург, улица Тосина 3
+7 (812) 917-84-85
+7 (921) 316-27-00

Ford ranger raptor


Ford Ranger Raptor 2018 – младший брат Ford F-150 Raptor

Новый ультимативный пикап Ford Ranger Raptor представлен официально и готовится выйти на рынки стран Юго-Восточной Азии и Австралии во второй половине 2018 года. В нашем обзоре Ford Ranger Raptor 2018-2019 года – фото и видео, цена и комплектации, технические характеристики серьезно прокачанной и заряженной версии пикапа Форд Рейнджер, оснащаемой 213-сильным 2.0 Bi-Turbo diesel, 10 АКПП, жестко подключаемым полным приводом и мощными тормозами. Производство нового пикапа Ford Ranger Raptor стартует в мае 2018 года на заводе Ford Motor Company в Таиланде, цена новинки составит около 75000 австралийских долларов (более 58000 американских долларов). Хотим добавить, что до конца текущего года Форд намерен подготовить Рейнджер Раптор с бензиновым мотором для Америки.

Пикап Ford Ranger Raptor смело можно считать младшим братом модели Ford F-150 Raptor. Обе модели Форд являются экстремальными пикапами с усиленной подвеской, мощными моторами, спортивными тормозами, внедорожной резиной BF Goodrich, полным приводом и, разумеется, внушительным дорожным просветом. Такой технический арсенал позволяет с большей уверенностью и скоростью передвигаться по пересеченной местности, совершать прыжки, штурмовать песчаные дюны и не проходимые дороги для обычных, гражданских версий одноименных пикапов.

Ford Ranger Raptor весьма серьезно отличается от простого Ford Ranger. В наличии не только более брутальная внешность экстремального всепроходца, решенная при помощи фальшрадиатроной решетки, украшенной крупной надпись FORD, более компактных бамперов и мощного пластикового обвеса, чем у обычного пикапа Рейнджер, но и масса оригинальных технических деталей.

фото Ford Ranger Raptor 2018-2019

  • Во-первых, рама экстремального пикапа серьезно усилена, что позволило не только увеличить грузовые возможности при буксировке (передние буксировочные крюки рассчитаны на массу в 4500 кг, задние на 3800 кг, сцепное устройство позволит буксировать прицеп общей массой до 2500 кг), но и обеспечит автомобиль большей живучестью.
  • Во–вторых, вместо обычных амортизаторов устанавливаются амплитудозависимые амортизаторы от компании Fox Racing Shox (на ровной дороге обеспечивают отменную плавность хода, а на бездорожье феноменальную энергоемкость).
  • В-третьих, задняя подвеска пружинная, а мост задней оси дополнен механизмом Уатта, обеспечивающим меньшее поперечное смещение задней балки.
  • В-четвертых, колея передних и задних колес расширена по сравнению с исходной моделью пикапа на целых 150 мм до внушительных 1710 мм.
  • В-пятых, дорожный просвет увеличен на 60 мм до 283 мм, а установка более компактных бамперов увеличила углы въезда и съезда.
  • В-шестых, двигатель снизу защищен мощным стальным листом толщиной 2,3 мм.

Как вам такой набор доработок? Однако и на этом улучшения не заканчиваются. Форд Рейнджер Раптор стандартно комплектуется зубастыми внедорожными шинами BF Goodrich 285/70 R17, легкосплавными 17-дюймовыми колесными дисками с оригинальным дизайном и мощными тормозами, словно у спорт-кара с тормозными дисками диаметром 322 мм для передних и задних колес (спереди применяются двух поршневые суппорты, а сзади одно поршневые). Экстремальный пикап доступен только в одном кузовном исполнении с двухрядной кабиной SuperCrew.

  • Внешние габаритные размеры кузова Ford Ranger Raptor 2018-2019 года составляют 5398 мм в длину, 2180 мм в ширину, 1873 мм в высоту, с 3220 мм колесной базы и 283 мм дорожного просвета.
  • Геометрические показатели кузова пикапа: угол въезда – 32,5 градуса, угол преодолеваемой рампы – 24 градуса, угол съезда – 24 градуса.

фото салон Ford Ranger Raptor 2018-2019

Салон нового экстремального пикапа Форд Рейнджер Раптор щеголяет спортивными нотками деталей интерьера, качественными материалами отделки и весьма богатым оснащением. В наличии спортивное, мультифункциональное рулевое колесо со стильной красной меткой в нулевой зоне, высокоинформативная панель приборов с цветным экраном бортового компьютера, продвинутая медиасистема Sync 3 с 8-дюймовым цветным сенсорным экраном, климат-контроль, спортивные кресла первого ряда с ярко выраженной боковой поддержкой, комбинированная отделка сидений кожей, алюминиевые накладки на педалях.

фото интерьер Ford Ranger Raptor 2018-2019

Технические характеристики Ford Ranger Raptor 2018-2019 года. Для нового пикапа пока по умолчанию предлагается дизельный двигатель с двойным турбонаддувом 2.0 TDCi (213 лс 500 Нм) в паре с 10-ступенчатой автоматической коробкой передач. Экстремальный пикап Рейнджер Раптор стандартно оснащается полным приводом и системой выбора ездовых режимов с кнопкой управления на рулевом колеса (изменяет характеристики работы двигателя и электронных систем) с 6 заданными режимами: Normal (стандартный), Sport (спортивный), Grass-Gravel-Snow (трава, гравий или снег), Mud-Sand (грязь или песок), Rock (камни) и Baja для отжига по степям, пустыням и полям.

Остается лишь добавить, что американская версия пикапа Ford Ranger Raptor получит мощный бензиновый мотор. Будет ли это четырех цилиндровый турбо двигатель 2.3 EcoBoost от обычного Ford Ranger, но с увеличенной мощностью, или шести цилиндровые турбированные двигатели 2.7L EcoBoost (325 лс 506 Нм) и 3.5L EcoBoost V6 (375 лс 635 Нм) от пикапа Ford F-150, пока не известно. Страшно подумать, если американцы решат установить на Форд Рейнджер Раптор 450-сильный движок от старшего брата Форд Ф-150 Раптор… вот это зверь получится.

Ford Ranger Raptor 2018-2019 видео тест

Ford Ranger Raptor 2019 — новая модель Раптора

Известный автомобильный концерн Форд Мотор Компани представил новый пикап Форд Рейнджер Раптор 2018-2019 года. Обещано, что для рынка США представляться автомобиль будет на автосалоне в Детройте, а данная модель предназначена для Тайланда и Австралии. Мы представим основные технические характеристик, комплектации, дизайн, интерьер и фото Ford Ranger Raptor 2018 года.

новый пикап Ford Ranger Raptor

Впервые автомобиль Раптор получил известность в 2011 году, с тех пор поклонники ожидали появление обновленного авто, и вот свершилось. В последнее время пикапы пользуются спросом, именно этот факт и сподвиг изготовителей на модернизацию данного автомобиля.

Внешний облик новинки некоторыми чертами напоминает предшественника в Ford F-150 Raptor, но конечно выглядит более современно и стильно. По сравнению с прототипами новый пикап имеет более динамичную внешность.

Спереди располагается стильный капот и компактная решетка радиатора и интересной конфигурации. Фары головного освещения имеют светодиодную начинку и располагаются в верхней части капота.

С боковой стороны выделяется несколько эргономичных деталей, которые свойственны пикапу: массивные колесные арки, удлиненный капот, объемные двери с прямой и высоко поднятой линией подоконника. Большие двери оснащены специальными порогами для удобства. Грузовая платформа имеет высокие борта, а крыша пикапа имеет ровную конструкцию.

С задней части, пожалуй, особых примечаний не наблюдается, только если фирменная эмблема «Ranger» центре и стильные фонари габаритных огней. Сзади бампер имеет компактную форму, что является немаловажным фактором для пикапов, которые предназначены для движения по бездорожью.

Обновленный автомобиль имеет стильный и презентабельный дизайн, наверняка, желающих приобрести пикап будет великое множество.

Внутри с удобством разместятся пять человек, кресла выполнены в специальной анатомической конструкции и отделаны натуральной кожей, присутствует хорошая боковая поддержка на креслах и характерной надписью Raptor, что подчеркивает его заряженность.

Интерьер салона Ford Ranger Raptor содержит полный комплект информационно – развлекательной системы и все необходимые устройства для правильного и комфортного перемещения. Водительское место располагается с правой стороны, здесь для водителя размещаются все необходимые устройства – многофункциональный руль, шкала для мониторинга состояния авто. Второй ряд сидений выполнен по типу дивана и обладает достаточным пространством для задних пассажиров.

салон Форд Рейнджер Раптор 2018-2019 года

В целом следует отметить, что салон выглядит немного скучновато, но эта сдержанность согласуется с органичностью и правильной компановкой устройств.

Центральная консоль вмещает два монитора с сенсорным управлением и современная мультимедийная система. В автомобиле достаточное количество устройств для создания комфортной климатической атмосферы в салоне.

Ford Ranger Raptor 2019 имеет следующие показатели габаритных размеров:

— метраж кузова составляет 539 см 8 мм; — ширина 218 сантиметров; — высота 187,3 см; — клиренс 283 миллиметра;

— колея передних и задних колес составляет 1 метр 710 мм.

Форд Рейнджер Раптор в базе комплектуется внедорожными шинами BF Goodrich 285/70 радиусом R17. Прицепное устройство расчитано на буксирование прицепов массой 2,5 тонны.

К сожелению для поклонников экстремального пикапа Форд Рейнджер Раптор предложено только двойная кабина SuperCrew.

Вариация под первым номером отличается более длинным бампером. Рассмотрим более подробно список предлагаемых оснащений:

— Круиз контроль поддерживающий режим движения на малой скорости при спуске и подъеме; — Наличие ниши под сидениями второго ряда; — Современная система СИНК 3 с широкоформатным 8-ми дюймовым монитором сенсорного управления; — Богатая система безопасности; — Светодиодное оснащение габаритных и головных фар; — Режим видимости «слепых зон»; — Предупреждение аварийных ситуаций; — Контроль за движением по дорожным полосам; — Цветной TRIP компьютер;

— Наличие высокотехнологичной мультимедийной система.

Технические характеристики Ford Ranger Raptor 2018-2019

Американские инженеры пока полностью не разглашают информацию о техническом оснащении. Но известно, что пикап будет оснащаться дизелем с двойной турбиной 2,0L мощностью 213 лошадиный сил, с крутящим моментом 500Нм. Для управления будет использована десятиступенчатая автоматическая коробка переключения скоростного режима, полный привод с жестко подключаемым дифференциалом.

Предполагается, что модель пикапа Ford Ranger Raptor для Америки получит бензиновый мотор большой мощности. Возможно это будет турбированный мотор объемом 2.3L EcoBoost от стандартного Ford Ranger, или турбированные V6 двигатели 2.7 литра EcoBoost 325 лс с моментом 506 Нм и 3.5-литра EcoBoost 375 лс момент 635 Нм.

Для любителей экстремального движения предлагается система выбора режимов FX4 Off-Road, которая дает возможность выбора из 4 вариантов – снег, трава, грязь, гравий.

Новый pickup первоначально поступит в продажу в Азии и Австралии. Купить новинку пикапа Ford Ranger Raptor можно будет летом 2018 года, поизводство начнется на заводе Ford MotorC в Таиланде. Цена нового авто начинается от 75000 австралийских долларов в переводе 59 000 долларов США.

Необходимо заметить, что автомобиль с такой внешностью способен заинтересовать многих любителей экстремального вождения. Авто обладает массой модных фишек, отвечающих потребностям современного водителя.

Видео тест пикапа Ford Ranger Raptor 2018-2019:

Фото нового пикапа Ford Ranger Raptor:

Ford Ranger Raptor - News

  • Setting a new benchmark in off-road pickup capability, the Ranger Raptor has been designed to combine Ford Performance DNA with Ranger’s renowned toughness and engineering capability
  • Ranger Raptor includes standard front and rear Fox Racing Shox shock absorbers to help travel at high speeds off-road and includes increased ride height, wider track and improved approach and departure angles that ensure extreme off-road capability and stability
  • Innovative all-new Watt’s linkage rear suspension with coilover rear springs helps ensure rear axle lateral stability off-road while also improving ride and handling
  • New powertrain combination of a 2.0-liter Bi-Turbo diesel engine and 10-speed transmission has proven durability through extensive testing, offering smooth torque and power through independent turbos and closer gear ratios over a wider overall span
  • Ranger Raptor has been tested in the world’s toughest conditions to ensure an unrivalled off-road package is offered to astonish and excite drivers

KUALA LUMPUR, February 8, 2018 – The first-ever Ranger Raptor, Ford’s new off-road, performance pick-up truck, blasted out from behind its camouflage during a reveal event in Thailand today. 

The ultimate Ranger is purposefully designed, built and tested to set a benchmark as the only factory-built performance truck across Asia Pacific. Designed by Ford Performance team for the true enthusiast off-roader, Ford Ranger Raptor strengthens Ford’s commitment to deliver “Built Ford Tough” pickup trucks to customers in Asia Pacific. 

“We are so excited and proud to unleash this vehicle to the public, driving it really makes you feel like a hero,” said Jamal Hameedi, chief engineer, Ford Performance. “The Ford Performance team is excited to extend the Raptor name from our flagship off-road performance F-150 to Ranger. Just like the F-150 Raptor, the Ranger Raptor builds upon the core capability of the range of vehicles it comes from and carries the unmistakable Ford Performance DNA appearance.”

Bold DesignThe Ranger Raptor features distinctive design cues inside and out that are functionally driven.At the front, a stunning new grille takes styling cues from the world’s first factory-built high performance off road truck, the F-150 Raptor. The iconic block FORD lettering proudly positioned within the grille design is unmistakable when emerging from a dust cloud. A frame mounted front-bumper system is designed to offer desert durability performance and a distinctive presence. The front bumper also includes new LED fog lamps with functional air-curtain ducts, which help to reduce air resistance of the body. 

Using composite materials, the front fenders not only look tough, but resist dents and dings often associated with off-road usage. The flared shape of the fenders are required for the long travel suspension and oversized tires. The exterior color palate offerings include Lightning Blue, Race Red, Shadow Black, Frozen White, as well as a unique Hero color for the Ranger Raptor, Conquer Grey. Contrasting Dyno Grey accents helps to accentuate the vehicle’s look even further.

Vehicle stance is noticeably bigger from every angle, standing at an impressive 1873mm tall, 2180mm wide and 5398mm long, with wider front and rear tracks at 1710mm. Ground clearance is increased to 283mm, while the approach angle of 32.5, ramp over angle of 24。, and departure angle of 24。as a package are superior to anything seen before. 

Starting from the ground up, the side steps are a cut above the rest. The step boards were designed specifically to prevent rock spray from hitting the rear of the truck and the holes have been designed to drain sand, mud and snow. The tough high-strength aluminium alloy die-cast main step board is designed for durability, undergoing testing which includes a load of 100kg being applied 84,000 times to simulate over 10 years in the field. A two-stage coating process involves the main step board firstly being powder-coated, before then having a robust grit-paint applied which results in a tough appearance that is also highly durable – scuff, scratch, stain-resistant with superior resistance to environmental weathering.At the rear, a modified rear bumper comes with an integrated tow bar and two recovery hooks rated at 3.8 tonnes. Updated styling to the rear includes flush sensor bezels and specially packaged and styled tow connectors. Providing an abundance of space, the 1560mm x 1743mm tray has been designed with the weekend explorer in mind, while the 2500kg towing capacity also accounts for dirt bikes or jet-skis, as well as traditional work needs during the week.Inside, Ranger Raptor offers a tailored Ford Performance DNA interior design with a high level of craftsmanship, harmonious colours and durable materials suitable for both off-road driving and everyday use. The seats are specially designed for off-road high speed performance support, allowing the driver to engage in enthusiastic handling, while also providing superior on-road comfort. The use of technical suede on the seats for additional occupant grip shows the practicality behind the material choice.Multiple long-distance drive events were staged to gauge just how the seats perform over an extended period of time, both on highways and off-road tracks to simulate customer usage. The dual hardness cushion ticked all the boxes, providing superior lateral support and reduced feel of any chassis vibration. This is achieved by a modified structure, using bolsters on the seat back for greater support.When getting behind the wheel, Ranger Raptor drivers will notice the detailed cockpit differences everywhere they look, including the blue stitching and leather accents. The cluster has aggressive styling, encompassing a host of Driver Assist features. The steering wheel is distinctively different; new Raptor DNA lightweight magnesium paddle shifters for crisp gear changing are easily accessible near the perforated leather hand grip sections on the rim for precision off-road shifting when you really need it. 

Ford Performance DNA has played a significant role in the purposeful styling, including the ‘On-centre’ marker – a red stripe at the top-middle of the wheel to let you know where the centre is when operating the vehicle at high speed. The steering wheel is finished off with the Raptor logo debossed into the spoke bezel. 

Chassis, Brakes and SuspensionThe Ranger Raptor’s chassis frame is a new unique frame that is specifically designed for the vehicle to travel at high speeds off road and endure the punishment that off road racing provides.Ranger Raptor’s innovative new coilover rear suspension uses a Watt’s link setup with solid rear axle to provide superior lateral control off-road while also helping improve ride and handling. The frame design incorporates new geometry for the large suspension, providing the Raptor DNA increased track and wheel travel. Built to withstand high-impact off-road events, Ranger Raptor’s frame consists of various grades of high-strength low-alloy (HSLA) steel. The stiffened side-rails are made from increased HSLA grade steel to absorb off-road high speed impacts. The front accommodates strengthened protruding shock absorber towers, while a new bespoke coilover rear suspension with an integrated Watt’s linkage allows the axle to move up and down with very little lateral movement. Two recovery hooks rated at 4.5 tonnes can be found at the front, plus reinforced spare tyre mounting cross-members for the larger 17-inch Raptor rims. The braking system on the Ranger Raptor offers extreme stopping power through new and bespoke components. At the front, twin-piston calipers have been increased by 9.5mm in diameter, while the ventilated rotors are an impressive 332 x 32mm in size. At the rear, Ranger Raptor comes with disc brakes with a brake actuation master cylinder and booster to increase braking performance. The 332 x 24mm rear rotor is ventilated and coupled with a new 54mm caliper. “The standout experience of the Ranger Raptor, hands down, is how far you can push it off-road versus any other available production road vehicle in our markets, and still ride like a millionaire on-road,” said Damien Ross, Chief Program Engineer, Ranger Raptor, Ford Motor Company.“Everything about the Ranger Raptor builds on the already outstanding sophisticated feel and functional capability of the Ranger, and then goes further. From a driving dynamic fun standpoint, it is really an exceptionally special vehicle.”Raptor’s race-bred suspension has been specifically crafted to tackle undulating terrain at high-speed while remaining in complete control and comfort. The Position Sensitive Damping (PSD) shock absorbers (dampers) provide higher damping forces at full jounce and rebound to enable better off-road capabilities, and lower damping forces in the mid-travel zone for a class leading plush ride during on-road trips. These settings are truly calibrated for the best of both worlds.The dampers are exclusively manufactured by Fox Racing Shox with 46.6mm piston for front and rear. Designed for off-road endurance terrain, the dampers, coupled with the long travel suspension, allow for an unsurpassed damping performance off-road and a plushest of rides on-road thanks to Internal Bypass technology.

Holding them in place are the forged aluminium upper arms and cast aluminium lower arms to facilitate greater suspension travel and optimized for performance and extreme off-road durability.

Hit the Beaten Track Given the unforgiving terrain Ranger Raptor has been developed for, it needed an aggressive set of tyres to keep it stable on and off-road. All-terrain BF Goodrich 285/70 R17 tyres have been specially developed for the Ranger Raptor. Holding a strong presence, each tyre measures 838mm in diameter and 285mm in width. The design offers a tough sidewall to take on all environments with confidence, a super grippy tread to extend owners’ adventure time on and off-road and an aggressive off-road tread pattern which provides grip in wet, mud, sand and snow conditions. 

Ranger Raptor also comes with unique underbody protection to deflect off-road obstacles. The new bash plate is made from 2.3mm thick high-strength steel and meets enhanced capabilities for strength inline with Ford Performance requirements. The silver finished guard allows clearance to the dual front recovery hooks. Working together with the existing engine and transfer case undershields, the three elements provide protection to components such as the radiator, Electric Power Assisted Steering (EPAS), Front End Accessory Drive (FEAD), front cross-member, engine sump and front differential.

Tuned for all TerrainsRanger Raptor comes with a Terrain Management System (TMS) offering six modes for various driving experiences, which can be selected via a dedicated five-button switch located on the steering wheel. Each mode has been calibrated to offer the best possible combination of technologies working in unison to tackle the chosen terrain or driving style with aplomb. These include:

On-road modes

  • Normal mode – Emphasising comfort, fuel economy and driveability 
  • Sport mode – Responsive for spirited on-road driving. This means fast, crisp gear shifts at higher engine speeds to aid throttle response. The mapping reacts to increased demand inputs from the driver by holding gears longer and downshifting more aggressively. 

Off-road modes

  • Grass/Gravel/Snow mode – Designed to inspire safe and confident driving on off-road slippery and uneven surfaces. This is done through smoother gear shifts and second-gear starts, minimizing the probability of wheel slip. 
  • Mud/Sand mode – Vehicle responsiveness is tuned for optimum traction and momentum in deep, deformable surfaces like loose sand and mud. This is achieved by maintaining lower gears with high torque.
  • Rock mode – Used specifically for low-speed rocky terrain where smooth controllability is key.
  • Baja mode – Vehicle responsiveness is tuned for high-speed off-road performance, just like drivers need in the famous Baja Desert Rally. In this mode, vehicle systems like Traction Control are pared back in terms of intervention to allow spirited off-road driving without fighting the vehicle’s on-board systems. Gear selection is optimized for maximum performance, and the mapping will hold gears longer and downshift more aggressively.

Power to Move You

The Ranger Raptor powertrain features cutting edge technology to offer more power and torque, better fuel economy, less weight and with off-road specific calibrations for engine, transmission, driveline, steering, brakes and Electronic Stability Control (ESC) system. In a revolutionary move to deliver incredible performance and responsiveness, a 10-Speed transmission is combined with a new 2.0-liter Bi-Turbo diesel engine in the Ranger Raptor to deliver a maximum of 213PS (157kW) of power and 500Nm of torque. Ford engineers have tested the new powertrain extensively in order to prove out durability.This testing includes running a ‘thermo cycle’ on the engine, heating both turbos to the point of glowing red for 200 hundred hours non-stop. It can withstand this torture thanks to the turbo bearings and low-pressure (LP) turbo being water cooled to reduce temperature, avoid over-heating and protect the air induction components. Working as a team, the smaller, high-pressure (HP) turbo is connected in a sequence to the larger, LP turbo and is controlled with by-pass valves that determine the operating mode depending on engine speed. At lower engine speeds, the two turbos work in series, enhancing torque and responsiveness, while at higher engine speeds, the small HP turbo is bypassed, and the higher LP turbo provides boost to deliver more power.The Ford-designed and Ford-built 10-speed automatic transmission is shared with the F-150 Raptor and has been created with high-strength steel, aluminium alloys and composites to optimize durability and weight. Having 10 gears means a wider ratio-span resulting in better acceleration and responsiveness. With more room to optimize gear spacing, engineers could customize gear progression far more efficiently than before, providing more accurate – and quicker – upshift and downshift capability. 

The all-new electronic system features real-time adaptive shift-scheduling algorithms engineered to help ensure the right gear is selected at the right time. A unique transmission calibration also includes a ‘Live in Drive’ function, meaning that the paddle shifters are always available for manual gear selection override. 

Practical Technology at Hand

Ranger Raptor comes with a host of advanced Driver Assist Technologies (DATs) at the push of a button which are not just cutting edge, but genuinely practical for everyday use. Leading the way in connectivity, SYNC 3 is a fully integrated, voice activation system that lets the driver use their favourite devices while their hands stay on the wheel and eyes on the road. The Satellite Navigation System comes into its own when off-roading in remote areas, even offering a ‘breadcrumb’ feature to leave a trail when entering unchartered areas – perfect for the serious off-roader. High levels of active and passive safety have been designed-in from the outset, including the improved Ford Stability Control incorporating Roll Mitigation Function.Ford’s comprehensive Electronic Stability Control (ESC) system is also there to help in difficult cornering and braking situations. The impressive technology suite includes Trailer Sway Control (TSC), Hill Start Assist (HSA), Hill Descent Control (HDC) and Load Adaptive Control (LAC).The rear view camera displayed on the eight-inch colour LCD screen matched with the rear parking sensors gives drivers the utmost confidence when parking anywhere.

For convenient access, an EZ Lift Tailgate uses a new rod assembly to give the owner a 66 percent reduction in initial lift force. Intelligent Access, also known as passive entry, allows the owner to unlock, lock and start the vehicle without having to reach for their keys. Using a radio frequency signal, the key fob allows the owner to start the vehicle with a press of a button, and is able to activate central locking for the doors and the tailgate. In the case of a depleted battery, a mechanical key blade is incorporated into the fob design.

An Exhilarating Driving Experience

Inheriting vital capability from the truly successful Ranger and complementing that with DNA from the F-150 Raptor, the Ranger Raptor is set to turn heads throughout Asia Pacific and around the world.“It is amazing to enable this level of performance and create a vehicle that can provide off-road enthusiasts such an adrenaline rush,” said Hameedi. 

“It really is like a motocross bike, snowmobile and an ATV rolled up into a pickup truck – it’s an incredible, awesome experience!”

The Ford Ranger Raptor will be produced in Ford Thailand Manufacturing (FTM) using Ford’s latest state of the art manufacturing techniques and facilities.

Click Here To Register Your Interest and Find Out More About Ford Ranger Raptor.

How The Ford Ranger Raptor Measures Up To The Real Raptor (Updated)

(Images: Ford)Truck YeahThe trucks are good!  

The 2019 Ford Ranger Raptor has finally been revealed in its final form, and even though we don’t have a full spec sheet yet we can compare quite a few metrics between this and its big American brother the F-150 Raptor.

The U.S. market Raptor is based on the F-150, which as many of you know is a half-ton or “full-sized” pickup truck. The Ranger, or at least the new incoming one, is a “mid-sized” pickup truck. In this case, the size distinction between the two is pretty tight though.

The Ranger Raptor is about the same height and width as the comically portly F-150 Raptor, and just over a foot shorter than the full four door. The F-150 SuperCab two-and-a-half door variant would have been even closer, but nobody buys those.

The power disparity is a little more extreme. I think it’s safe to assume the F-150 Raptor will blow the doors and giant decals off the Ranger Raptor in a drag race.

Correction: I had originally thought the Ranger Raptor’s shocks were 1.8-inch in diameter as Ford lists the Fox shocks in Ranger Raptor as having “46.6 mm (1.8-inch) piston for front and rear.” I regret the error.

But drag racing is kind of a waste of a Raptor’s talents, anyway. These things are built to bashing over sand dunes and flying through soft terrain. For that, you’re going to want some fat tires and robust shocks.

Since translating tire sizes to actual understandable measurements is slightly annoying, I don’t do it often enough. And for that reason, I have never truly appreciated how enormous the F-150 Raptor’s tires really are. Over a foot wide? Good lord.

The Ranger Raptor’s are barely smaller, too. I think, of all the fancy traction control and fancy farkle bolted to this thing, those giant wheels are going to do the most for the thing’s earnest off-road ability.

As for the shocks, it’s interesting to note how much skinnier they are in the Ranger Raptor. Presumably the truck is much lighter than the F-150 version, though sadly no curb weight has been published yet.

Finally, there’s one more off-road-relevant spec we do have, and that’s the articulation abilities of both Raptors. Ground clearance is impressive on both, mostly thanks to those large tires, though it looks like the shorter Ranger Raptor is geometrically capable of climbing over slightly larger obstacles.

To give you some context and a better idea of what these numbers actually mean: a Subaru Crosstrek has a max breakover angle of 19.7 degrees, and a new Jeep Wrangler has one of 37 degrees.

Some crucial data points we’re still missing on the new Ranger Raptor are curb weight and price. And, you know, whether or not it’s ever going to be marketed in America. But before you get too jealous of the Australians who will be able to take delivery of this “miniature” off-road monster soon, don’t forget that the automotive taxes and fuel costs down under are astronomical. You’ll probably be happy with your F-150 once we find out what people end up paying for Ranger Raptors.


Смотрите также

 

"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453

Новости