Chevrolet Camaro II Gen 1980 года.No Pain — No Gain !Небольшая предистория…Автомобиль хотел очень давно, именно такой, сначала, 3 года назад, у меня появился Camaro II поколения, точнее кузов ))).Кузов, двери, крылья, мост, рессоры, подрамник. Это все что было. Далее был длительный процесс с документами.В итоге автомобиль был продан в пользу этого.Что сейчас, а сейчас, на данном этапе у меня восстановленный кузов (железо) и на 70% комплектный автомобиль.Нет мотора, коробки, проводки, колес и кучи мелочей…
Фоток не много, т.к. делаю все один и фоткать времени нет. Но все же для архива решил вести фото отчет.
Well she’s got hydramatic hipsLips like fluid driveAnd if you don’t believe man
Just take her for a ride
Some say that she’s built for comfortOthers built for speedWell she just makes my engine race
She’s everything I need
Проэкт изменил внешность и концепцию, поэтому будет новый блог www.drive2.ru/cars/chevro…t/camaro/camaro_ii/sod/2/
Восемь лет на сайте Описание изменено 4 года назад
The top engine in the 1980 Chevrolet Camaroproduced 190 horsepower. |
The 1980 Chevrolet Camaro opened the decade with few visual changes -- something that could be echoed for all the division's carryover cars.
But continually rising gas prices and Camaro's aging design triggered a staggering drop in sales, from almost 283,000 in 1979 to just over 152,000 for 1980 -- this despite a bevy of new and stronger powerplants.
As before, Camaro came in four versions: base, luxury-oriented Berlinetta, sporty RS, and even sportier Z28. Standard on all but the Z28 was a new 229-cubic-inch V-6 that replaced the old 250-cubic-inch inline six, both rated at the same 115 horsepower.
Other new offerings included a 231-cubic-inch Buick V-6 with 110 horsepower that substituted for the 229 V-6 in California, along with a downsized V-8 of 267 cubic inches and 120 horsepower.
Returning from '79 was a 305 V-8 that was revised to produce 155 horsepower, up from 130, while a stronger 350 now made 190 horsepower. The last was standard in the Z28, optional elsewhere.
But along with increased power came increased prices: up an average of $625, about 10 percent, across the board. The increase made Camaro significantly more expensive than its Ford Mustang rival, which had been redesigned for 1979.
Nevertheless, Chevy's sports coupe also offered significantly higher performance capabilities and thus continued to stand out as a strong survivor in the true ponycar tradition.
Despite the modest power output,the Camaro Z28 was rated at only 14 mpg. |
Model | Weight range (lbs.) | Price range (new) | Number built |
Camaro | 3,218-3,253 | $5,843-$7,363 | 152,005 |
For more picture-packed articles about Chevys and other great cars, see:
Технические характеристики Chevrolet Camaro 1976, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981: мощность, расход топлива на 100 км, вес (масса), дорожный просвет (клиренс), радиус разворота, тип трансмиссии и тормозов, размеров кузова и шин
4.1 | 4097 | 116(157)/4200 | Рядное расположение - L6 | 319/1600 | Карбюратор | Бензин |
5.7 | 5733 | 186(253)/4800 | V-образный: V8 | 468/2800 | Карбюратор | Бензин |
5 | 5012 | 149(203)/4600 | V-образный: V8 | 407/2400 | Карбюратор | Бензин |
4.1 | Задний привод | ||
5.7 | Задний привод | ||
5 | Задний привод |
4.1 | - | - | |
5.7 | - | - | |
5 | Дисковые | - |
4.1 | - |
5.7 | - |
5 | - |
4.1 | 4790 | 1900 | 1260 | - | 2761 | 130 | - |
5.7 | 4790 | 1900 | 1260 | - | 2761 | 130 | - |
5 | 4790 | 1900 | 1260 | - | 2761 | 130 | - |
4.1 | - | - | - |
5.7 | - | - | - |
5 | 1518 | - | - |
4.1 | - | - | 0.5 |
5.7 | - | - | 0.5 |
5 | - | - | 0.5 |
1980 г. | 8 | 2 604 508 | 2 636 882 | 7 | 2 548 988 | 7 |
5.7 л | 7 | 2 202 798 | 1 843 298 | 6 | 2 562 282 | 6 |
5.8 л | 6 | 3 527 537 | 3 527 537 | 6 | - | 6 |
1981 г. | 6 | 1 539 282 | 1 539 282 | 6 | - | 6 |
5.7 л | 6 | 1 539 282 | 1 539 282 | 6 | - | 6 |
"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453