Кроме того, Кадиллак SRX соответствует всем европейским стандартам по защите пешеходов, его передний бампер расположен практически на уровне бамперов других автомобилей.
Здесь Вы найдете все лучшие обзоры и тест-драйвы Cadillac SRX II 2010-2016 годов выпуска в одном месте от лучших обозревателей, которые выкладывают свои видео на Youtube. Только у нас более 2 уникальных видео с Cadillac SRX из которых Вы можете получить информацию о новинках мирового автопрома, протестированных за рубежом или у нас на родине. Тест-драйв Cadillac SRX II 2010-2016 годов выпуска предлагает читателю всестороннюю информацию о дизайне интерьера и экстерьера, ходовых качествах и технических характеристиках, а также потребительских свойствах автомобиля. Видео богато иллюстрируют и повествуют от лица профессиональных обозревателей особенности и недостатки Cadillac SRX как б/у, так и новых моделей. Здесь же можно узнать подробности о технических инновациях и технологиях, реализованных в конструкции новых автомобилей. Отдельный интерес занимают сравнительные тест-драйвы Cadillac SRX с другими автомобилями, близкими по потребительским качествам.
Обзор ХарактеристикиФото
Большой кроссовер Cadillac SRX появился в модельном ряду марки в 2003 году, производство машин было организовано на заводе в штате Мичиган. Автомобиль был призван составить конкуренцию таким моделям, как Acura MDX, Lexus RX и Volvo XC90. В салоне «Кадиллака» могло быть пять или семь мест.
Cadillac SRX длиной 4,95 метра был создан на платформе GM Sigma, общей с седаном Cadillac CTS, причём первоначально кроссовер предлагался на американском рынке только с задним приводом. На автомобиль устанавливались бензиновые двигатели V6 3.6 (258-264 л. с.) и V8 4.6 (325 л. с.) в сочетании с пятиступенчатой автоматической коробкой передач.
В 2006 году был проведён рестайлинг модели: Cadillac SRX получил слегка обновлённый дизайн внешности и интерьера, в гамме появились версии с постоянным полным приводом, а восьмицилиндровые машины получили новый шестиступенчатый «автомат».
Автомобиль официально поставлялся и на российский рынок, в 2005 году крупноузловая сборка машин началась на калининградском «Автоторе». Кроссовер продавался в России с двигателем V8 и полным приводом по цене от 71000 долларов.
Производство модели первого поколения завершилось в 2009 году.
Таблица двигателей автомобиля Cadillac SRX
Версия | Модель двигателя | Тип двигателя | Объем, см3 | Мощность, л. с. | Примечание |
Cadillac SRX 3.6 | LY7 | V6, бензиновый | 3564 | 264 | 2003-2004 |
Cadillac SRX 3.6 | LY7 | V6, бензиновый | 3564 | 258 | 2004-2009 |
Cadillac SRX 4.6 | Lh3 | V8, бензиновый | 4565 | 325 | 2003-2009 |
Фото
Обзор ХарактеристикиФото
Кроссовер второго поколения, дебютировавший в 2009 году, стал чуть компактнее предыдущей модели и заметно изменился с технической точки зрения. Теперь Cadillac SRX базировался на переднеприводной платформе с поперечным расположением двигателя, у машины больше не было версий с моторами V8 и варианта с тремя рядами сидений. Производство кроссоверов перенесли на завод в Мексике (там же в течение недолгого времени делали аналогичную модель Saab 9-4X).
Гамма силовых агрегатов состояла из двигателя V6 3.0 (268–270 л. с.) и турбомотора V6 2.8 мощностью 300 л. с. Все версии комплектовались шестиступенчатой автоматической коробкой передач и могли иметь передний или полный привод.
В 2011 году выпуск турбоверсии прекратился, а чуть позже на конвейер встал Cadillac SRX, оснащённый мотором V6 3.6, развивающим 311–318 л. с.
Кроссовер Cadillac SRX второго поколения, 2009–2016
На российский рынок официально поставлялись кроссоверы с двигателями 3.0 и 3.6, причём в 2013 году мощность трёхлитрового мотора была снижена до выгодных с точки зрения налогов 249 л. с. У нас предлагались как переднеприводные, так и полноприводные модификации. Цены на Cadillac SRX в России начинались с 2,1 миллиона рублей (в 2016 году). Сборка машин для нашего рынка осуществлялась на «Автоторе» до 2014 года, затем производство перенесли на завод «Дженерал Моторз» в Санкт-Петербург (там их делали до 2015 года).
В 2016 году на смену модели SRX пришёл новый кроссовер Cadillac XT5.
Таблица двигателей автомобиля Cadillac SRX
Версия | Модель двигателя | Тип двигателя | Объем, см3 | Мощность, л. с. | Примечание |
2.8 Turbo | LP9 | V6, бензиновый, турбо | 2792 | 300 | 2009-2011 |
3.0 | LF1 | V6, бензиновый | 2997 | 268-270 | 2009-2016 |
3.0 | LF1 | V6, бензиновый | 2997 | 249 | 2013-2016, только для России |
3.6 | LFX | V6, бензиновый | 3564 | 311 | 2011-2016, для США |
3.6 | LFX | V6, бензиновый | 3564 | 318 | 2011-2016, для Европы, России |
Отзывы
Cadillac SRX (2011)
Фото
Эту страницу ищут по запросам: цена Cadillac SRX, характеристики автомобиля, подробная информация о модели Cadillac SRX.
Популярное на сайте
Although SRX is now the oldest model in Cadillac's lineup, it still appears fresh. Tasteful, too, because GM's decade-old Art & Science design theme is more subtle on the SRX. Little has changed for 2016, other than deleting adjustable pedals from the Luxury edition. This is the SRX's final season, as a replacement named XT5 is expected for 2017.
Only a single powertrain is offered: a strong and smooth 3.6-liter V6 engine, making 308 horsepower and mated to a six-speed automatic transmission. Front-drive is standard, with all-wheel drive available. Acceleration is satisfactory, taking about seven seconds to reach 60 mph.
SRX ranks near the peak of its class in safety, having earned five-star crash-test ratings from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). The Insurance Institute for Highway Safety named it a Top Safety Pick.
On the downside, this crossover has a heavier driving feel than expected. That's partly due to transmission gearing, but mainly the result of vehicle weight, well above two tons. At the same time, fuel economy scores significantly below average. Cadillac provides quite an array of safety systems, including adaptive cruise control and cross traffic alert, as well as a Safety Alert seat and automatic front/rear braking assist.
As for overall technology, SRX has practically been a showcase for some of the latest devices and systems. Every SRX has Cadillac's CUE infotainment system, which includes enhanced controls, plus an eight-inch screen interface with proximity sensing.
Four trim levels are available, each with an interior that's distinctive as well as luxurious. Active noise cancellation uses a microphone to detect ambient noise and counteracts harshness, making the interior remarkably quiet. GM's OnStar system includes 4G LTE connectivity, allowing creation of an in-car wi-fi network. Full Review
The Cadillac SRX is a five-passenger luxury crossover SUV with a placid ride, potent powertrain, deluxe accommodations, and the latest technology. Unlike the big, dazzling, chrome-bedecked Escalade, built on a GM truck platform, the SRX is built on a unitbody, like a car. The two models could hardly be more different, especially in capabilities and road behavior.Although SRX is now the oldest model in Cadillac's lineup, it still appears fresh. Tasteful, too, because GM's decade-old Art & Science design theme is more subtle on the SRX. Little has changed for 2016, other than deleting adjustable pedals from the Luxury edition. This is the SRX's final season, as a replacement named XT5 is expected for 2017.
Only a single powertrain is offered: a strong and smooth 3.6-liter V6 engine, making 308 horsepower and mated to a six-speed automatic transmission. Front-drive is standard, with all-wheel drive available. Acceleration is satisfactory, taking about seven seconds to reach 60 mph.
SRX ranks near the peak of its class in safety, having earned five-star crash-test ratings from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). The Insurance Institute for Highway Safety named it a Top Safety Pick.
On the downside, this crossover has a heavier driving feel than expected. That's partly due to transmission gearing, but mainly the result of vehicle weight, well above two tons. At the same time, fuel economy scores significantly below average. Cadillac provides quite an array of safety systems, including adaptive cruise control and cross traffic alert, as well as a Safety Alert seat and automatic front/rear braking assist.
As for overall technology, SRX has practically been a showcase for some of the latest devices and systems. Every SRX has Cadillac's CUE infotainment system, which includes enhanced controls, plus an eight-inch screen interface with proximity sensing.
Four trim levels are available, each with an interior that's distinctive as well as luxurious. Active noise cancellation uses a microphone to detect ambient noise and counteracts harshness, making the interior remarkably quiet. GM's OnStar system includes 4G LTE connectivity, allowing creation of an in-car wi-fi network. Hide Full Review
Choose a Trim 4dr Front-wheel Drive (Standard) 4dr Front-wheel Drive (Luxury Collection) 4dr Front-wheel Drive (Performance Collection) 4dr All-wheel Drive (Luxury Collection) 4dr All-wheel Drive (Performance Collection) 4dr Front-wheel Drive (Premium Collection) 4dr All-wheel Drive (Premium Collection)
$37,605 - $51,730 MSRP / Window Sticker Price
NA Nat'l avg. savings off MSRP
Engine | 3.6LV-6 |
MPG | 17 City / 24 Hwy |
Seating | 5 Passengers |
Transmission | 6-spd auto w/OD |
Power | 308 @ 6800 rpm |
Drivetrain | front-wheel |
!function(f, b, e, v, n, t, s) { if (f.fbq) return; n = f.fbq = function() {n.callMethod ? n.callMethod.apply(n, arguments) : n.queue.push(arguments)}; if (!f._fbq) f._fbq = n; n.push = n; n.loaded = !0; n.version = '2.0'; n.queue = []; t = b.createElement(e); t.async = !0; t.src = v; s = b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t, s)}(window, document, 'script', '//connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '174181139752304'); fbq('track', 'PageView'); fbq('trackCustom', 'ViewedVehicle', {year: '2016', make: 'Cadillac', model: 'SRX', trim: 'Standard 4dr Front-wheel Drive'});>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-71479133-1', 'auto'); ga('set', 'anonymizeIp', true); ga('set', 'dimension1', '2016'); ga('set', 'dimension2', 'Cadillac'); ga('set', 'dimension3', 'SRX'); ga('set', 'dimension7', 'utility'); ga('set', 'dimension8', 'make-model'); ga('set', 'dimension9', 'overview'); ga('set', 'dimension10', 'Luxury||Intermediate Luxury Sport Utility');ga('send', 'pageview');>
(function(d, t) {var a = d.createElement(t), s = d.getElementsByTagName(t)[0]; a.src = 'https://o.aolcdn.com/ads/adsWrapper.js'; s.parentNode.insertBefore(a, s);}(document, 'script'));>
(function(d, t) {var a = d.createElement(t), s = d.getElementsByTagName(t)[0]; a.src = 'https://cdn.flipboard.com/web/buttons/js/flbuttons.min.js'; s.parentNode.insertBefore(a, s);}(document, 'script'));>
The Cadillac SRX is a five-passenger luxury crossover SUV with a placid ride, potent powertrain, deluxe accommodations, and the latest technology. Unlike the big, dazzling, chrome-bedecked Escalade, built on a GM truck platform, the SRX is built on a unitbody, like a car. The two models could hardly be more different, especially in capabilities and road behavior.
Although SRX is now the oldest model in Cadillac's lineup, it still appears fresh. Tasteful, too, because GM's decade-old Art & Science design theme is more subtle on the SRX. Little has changed for 2016, other than deleting adjustable pedals from the Luxury edition. This is the SRX's final season, as a replacement named XT5 is expected for 2017.
Only a single powertrain is offered: a strong and smooth 3.6-liter V6 engine, making 308 horsepower and mated to a six-speed automatic transmission. Front-drive is standard, with all-wheel drive available. Acceleration is satisfactory, taking about seven seconds to reach 60 mph.
SRX ranks near the peak of its class in safety, having earned five-star crash-test ratings from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). The Insurance Institute for Highway Safety named it a Top Safety Pick.
On the downside, this crossover has a heavier driving feel than expected. That's partly due to transmission gearing, but mainly the result of vehicle weight, well above two tons. At the same time, fuel economy scores significantly below average. Cadillac provides quite an array of safety systems, including adaptive cruise control and cross traffic alert, as well as a Safety Alert seat and automatic front/rear braking assist.
As for overall technology, SRX has practically been a showcase for some of the latest devices and systems. Every SRX has Cadillac's CUE infotainment system, which includes enhanced controls, plus an eight-inch screen interface with proximity sensing.
Four trim levels are available, each with an interior that's distinctive as well as luxurious. Active noise cancellation uses a microphone to detect ambient noise and counteracts harshness, making the interior remarkably quiet. GM's OnStar system includes 4G LTE connectivity, allowing creation of an in-car wi-fi network.
The base SRX ($37,605) comes with leatherette seating, a leather-wrapped steering wheel, power eight-way driver's seat, heated power mirrors, and dual-zone automatic climate control. Bose premium eight-speaker audio includes HD radio and SiriusXM satellite radio. Halogen headlights include a Twilight Sentinel. The base SRX has 18-inch aluminum wheels.
Upgrading to the Luxury Collection ($43,640) adds a power liftgate, UltraView sunroof, rearview camera, leather-upholstered seats, heated front seats, heated wood-rim steering wheel, power-folding mirrors, keyless access, a cargo shade, and auto-dimming mirrors. Aluminum 18-inch wheels have a bright machine finish.
The Performance Collection ($46,030) adds 20-inch aluminum wheels painted accents, high-intensity-discharge headlights with adaptive forward lighting, foglamps, adjustable pedals, and a Bose 10-speaker surround-sound system.
Topping the line, the Premium Collection ($48,920) includes tri-zone automatic climate control and heated outboard rear seats. A Driver Awareness package adds a Safety Alert seat, forward collision alert, lane-departure warning, and high-beam control.
A Driver Assist package is optional for Luxury, Performance, and Premium models, adding adaptive cruise control, automatic collision preparation, and automatic braking to the Driver Awareness group.
"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453