С-Петербург, улица Тосина 3
+7 (812) 917-84-85
+7 (921) 316-27-00

Fiat tipo 2017


Fiat Tipo 2017 – новый игрок со старым именем

Итальянский автоконцерн Fiat еще в конце 2004 года принял решение возродить некогда популярную модель Tipo, которая в 1989 году удостоилась звания «Автомобиль года», чему способствовали высокие продажи и незаурядная внешность автомобиля. Первыми новый Фиат Типо увидели турецкие автолюбители в рамках Стамбульской автомобильной выставки 2015 года, правда для турецкого рынка машина была представлена под именем Aegea. И вот в рамках Женевского форума 2016 года итальянский бренд презентовал модель для европейского рынка, на котором он будет продвигаться под знакомым, но слегка забытым именем Tipo. Представители Fiat не скрывают, что с помощью возрожденного наименования они намерены вернуться в С-класс и, судя по внешности, уровню оснащения и стоимости, компания имеет для этого все основания.

Согласно предварительной информации, в Европе машина будет представлена тремя вариациями: седаном, универсалом и хэтчбеком. В компании искренне верят, что их новинка сможет составить должную конкуренцию таким признанным лидерам, как Ford Focus и Opel Astra, традиционно пользующимся огромным спросом.

Внешний облик

Если сравнивать Fiat Tipo 2016-2017 с канувшим в лету тезкой, то найдется совсем мало общего как во внешнем облике, так и в технических характеристиках. Новинка крупнее, изящнее и функциональнее.

Итальянцы отмечают, что на разработку дизайна у них ушло около трех лет, причем создавался он в современном центре стиля FCA. Внешний облик модели выдержан в изысканном и современном ключе, где преобладают плавные линии кузова и эффектные кузовные панели. Переднюю часть украшает крупная радиаторная решетка и «узкая» головная оптика, придающая немного агрессивности. Машина щеголяет стильными выштамповками на боковинах кузова, слегка покатой крышей и немногочисленными хромированными элементами. Вне зависимости от модификации кузова, новый Фиат Типо способен похвастаться изящными задними огнями «габаритов», которые выгодно выделяют автомобиль на фоне одноклассников. Отдельно хочется выделить версию универсал, получившую один из наиболее стильных и динамичных экстерьеров в своем форм-факторе.

Габариты новинки: высота – 1490 мм, ширина – 1790 мм, длина – 4540 мм (седан), 4370 мм (хэтчбек) или 4570 (универсал). Машина обладает весьма просторным салоном, чему обязана немалой колесной базе в 2640 мм.

Салон модели

При создании интерьера дизайнеры компании Fiat отталкивались от трех составляющих: вместительность, содержание и рациональность. Именно поэтому находиться в салоне комфортно и приятно. Передняя панель радует глаз оригинальной и лаконичной формой, качественными материалами отделки и добротной сборкой. Также автомобиль встречает гостей стильным рулевым колесом со множеством функциональных кнопок и удобными сиденьями, отличающимися приятной фактурой и ощутимой боковой поддержкой.

Цветовая гамма внутреннего убранства пусть и не блещет оригинальностью (преобладают серые и серебристые цвета), но создает вполне симпатичную обстановку. Разработчики уверяют, что салон новинки способен с легкостью вместить пятерых взрослых, при этом чувствовать себя комфортно будут как пассажиры передних, так и задних сидений. Помимо всего прочего, машина располагает большим багажным отделением объемом 520 литров (кузов седан), который можно увеличить, сложив спинки сидений второго ряда.

Комплектации и оснащение

Фиат Типо 2016-2017 модельного года будет предлагаться в нескольких комплектациях, причем касается это автомобилей всех трех представленных типов кузова. Уже в базе модель сможет предложить покупателю современную аудиосистему с 3,5-дюймовым дисплеем, электроусилитель рулевого колеса, центральный замок, электрические стеклоподъемники для передних пассажиров, электрорегулируемые зеркала заднего обзора, 6 подушек безопасности, а также системы ABS, ESC и EBD.

В более дорогих модификациях будут доступны хромированная отделка деталей экстерьера, продвинутая мультимедийная система с сенсорным 5-дюймовым дисплеем, мультифункциональное рулевое колесо, датчики дождя и света, полный электропакет. Опционально покупатель сможет заказать круиз-контроль, продвинутую навигационную систему, легкосплавные диски 16 или 17 диаметра, климат-контроль и парктроник с камерой заднего обзора. Топовые версии смогут похвастаться наличием функции распознавания речи, что позволит управлять системами автомобиля, не отвлекаясь от дороги.

Технические характеристики

Представители компании подчеркивают, что новый Fiat Tipo построен на совершенно новой платформе, которую также используют на последних версиях Jeep Renegade. В качестве силовых агрегатов итальянцы предлагают два дизеля и два бензиновых мотора. Бензиновые модификации представлены 1.4 и 1.6-литровыми двигателями мощностью 95 и 108 л.с. соответственно, дизели – 1.3-литровым 94-сильным и 1.6-литровым 118-сильным агрегатами. Вне зависимости от типа силовой установки покупатель сможет выбрать модификацию с 6-ступенчатой механикой либо «автоматом», при этом итальянцы сообщают, что в ближайшее время станет доступна версия с двойным сцеплением, обеспечивающим более точное и быстрое переключение передач.

Комфорт машине обеспечивает передняя независимая подвеска и задняя торсионная балка. Некоторые критики отмечают, что ходовая у новинки получилась слегка жестковатой, однако благодаря этому машина обладает более прогнозируемой и точной управляемостью.

Безусловно, новый Fiat Tipo 2016-2017 имеет все шансы на успех, чему способствует не только яркая, современная и выразительная внешность, неплохое оснащение и технические характеристики, но и невысокая стоимость, которая будет варьироваться в пределах 10-13 тыс. евро. К сожалению, на российском рынке компания Fiat акцентирует свое внимание исключительно на коммерческих автомобилях, поэтому, скорее всего, Фиат Типо официально не будет представлен на территории РФ.

Fiat Tipo 5-door 2017

После мировой премьеры на автомобильном салоне в Стамбуле в мае 2015 года и презентации для мировой прессы в прошлом ноябре Fiat Tipo завоевал престижную премию Autobest «Best Buy Car» согласно решению жюри из 26 журналистов, представляющих наиболее авторитетные европейские журналы.

Fiat Tipo 5-door (2017)

Столь значимая награда подчеркивает выдающиеся особенности модели, ее качество, комфорт, универсальность, соотношение цены и качества, ключевую концепцию в рамках стратегии Fiat, обобщенным выражением которой является слоган «You don't need much to get a lot».

Дебют двух новых моделей на Женевском автомобильном салоне завершает создание линейки Tipo, символизирующей возврат Fiat в сегмент небольших автомобилей.

Линейку Tipo дополняют пятидверная версия и версия Estate, которые также доступны в комплектации Lounge.

  • Пятидверный Fiat Tipo представлен в двух вариантах: модель цвета Amore Red с двигателем 1.6 MultiJet II Euro 6 на 120 л.с и модель цвета Maestro Grey с двигателем 1.3 MultiJet II на 95 л.с.
  • Estate показан в двух версиях: в металлических цветах Colosseo Grey и Mediterraneo Blue с сертифицированными двигателями Euro 6 на 120 л.с. под капотом, в частности, современным дизельным двигателем 1.6 MultiJet II и бензиновым двигателем 1.4 T-Jet.

Эти три автомобиля разделяют общие ценности, однако каждый из них обладает индивидуальностью, как и их целевые аудитории: от семей и пар до молодых людей.

Семейство Tipo разрабатывалось с учетом девиза «Skills, no frills» и сочетает в себе традиционные концепции функциональности бренда Fiat: простоту и индивидуальность, соотношение цены и качества.

Fiat Tipo демонстрирует динамичный стиль и сильный характер во всех своих версиях. На протяжении более 80 лет функциональность является отличительной чертой бренда Fiat, что способствовало чрезвычайной успешности моделей. Большой объем багажника и тщательно спланированные внутренние пространства, особенно в версии Estate, гарантируют удобство эксплуатации автомобилей.

Если говорить о размерах, то пятидверная модель имеет длину 4,37 м при ширине 1,79 м и высоте 1,49 м, а у Estate дополнительные 20 см увеличивают ее длину до 4,57 м, при высоте 1,52 м, благодаря стандартной продольной компоновке рейлингов на крыше. Ширина остается неизменной.

Объем под багажной полкой является лучшим для этого класса: 420 литров для 5-дверной версии и 520 литров для Estate за счет интеграции инновационных решений, максимально увеличивающих гибкость использования.

Новый автомобиль имеет надежную схему подвески, обеспечивающую высокую надежность управления, превосходную курсовую устойчивость и максимальную комфортность, колеса McPherson на передней оси и взаимосвязанный крутящий момент на задних колесах. Обе схемы оптимизированы для снижения веса и, тем самым, способствуют повышению топливной экономичности двигателя.

В регионе EMEA запуск новой линейки следует простой логике: три типа корпуса, три уровня комплектации, три двигателя с тремя разными опциями топлива и три типа коробки передач. В связи с этим, седан, пятидверная версия и Estate представлены в версиях Pop, Easy и Lounge.

Линейка двигателей Euro 6 предлагает дизельный, бензиновый и двухтопливный (бензин / СПГ) варианты. Коробка передач может быть ручной, автоматической с двойным сцеплением и автоматической с гидротрансформатором крутящего момента.

В дополнения семейства Tipo было интегрировано множество решений, направленных на обеспечение комфорта водителя и пассажиров. В число нововведений входят надежное стандартное оборудование и впервые применяемая инновационная система UconnectTM 7″ HD LIVE с 7-дюймовым дисплеем, цветным сенсорным экраном высокого разрешения и емкостным экраном, которым пользователь может управлять точно так же, как и планшетом.

Система новейшего поколения включает интерфейс Bluetooth в режиме Handsfree, потоковое аудио, устройство для считывания текста и распознавания голоса, порты AUX и USB с комплектацией iPod, средства управления на рулевом колесе, а также заднюю парковочную камеру и новую встроенную систему навигации TomTom 3D, доступные под заказ.

Клиент постоянно подключен к сервисам UconnectTM LIVE, имеющимся на радиоприемнике с сенсорным дисплеем.

Пользователи, загружающие бесплатное приложение UconnectTM LIVE из Apple App Store или Google Play на свой смартфон, могут в полной мере воспользоваться преимуществами UconnectTM LIVE, включая музыкальный поток с Deezer и TuneIn, новости от Reuters, подключенную навигацию через TomTom LIVE и возможность оставаться на связи с друзьями через Facebook Check-in и Twitter. Помимо экономии, пользователи могут отслеживать экологические показатели своего автомобиля и статус технического обслуживания, где бы они ни находились, с помощью систем eco:Drive и my:Car.

В течение следующих нескольких месяцев на Uconnect 7’’ HD LIVE будут доступны приложения CarPlay и Android AutoTM.

Apple CarPlay идеально интегрирует iPhone с дисплеем и собственными средствами управления автомобиля. Пользователи смогут делать звонки, слушать музыку, посылать и принимать сообщения, получать курсовые указания и выполнять многие другие действия, оставаясь сосредоточенными на дороге.

Приложение Android Auto предоставляет водителю полезную информацию, появляющуюся по мере необходимости. Эта функция дает доступ к Google Maps с системой навигации с голосовым направлением, информации о дорожной ситуации в реальном времени, направлению по полосам движения; приложению Google Play Music и многим другим музыкальным сервисам; позволяет делать и принимать звонки и отправлять сообщения.

Новая пятидверная версия и версия Estate модели Fiat Tipo проектировались в Италии в центре Fiat Style Centre, разрабатывались в Турции совместно с Tofas R&D — одним из крупнейших центров научных исследований и разработок FCA, и производились на заводе Tofas в Бурсе – одном из лучших в мире автомобильных заводов, удостоенном Золотой медали за технологии мирового уровня.

2017 Fiat Tipo 5-door

Технические характеристики Fiat Tipo 5-door (2017)

  • Тип кузова: Хэтчбек ;
  • Двигатель: 3-4 цилиндра, 1,2-1,6 литра, Дизель/Бензин ;
  • Мощность двигателя: 95-120 л/с ;
  • Крутящий момент: 125-320 Нм ;
  • Привод: Передний ;
  • Коробка передач: 5-6 ст. МКПП или АКПП ;
  • Длина: 4370 мм ;
  • Ширина: 1790 мм ;
  • Высота: 1490 мм ;
  • Объём багажника: 420 литров ;

Ещё автомобили Fiat

2017 Fiat Tipo Station Wagon 2017 Fiat Tipo Station Wagon

2017 Fiat Tipo Review

Back in the eighties, the original Tipo was a quite sophisticated family hatchback with a digital dashboard and a dash of style. Performance, too thanks to the semi-iconic Sedicivalvole hot hatch version. Fast forward to 2017, and the tale is quite different. The current Tipo is a built-down-to-a-price bargain hatch designed to wrest back buyers for Fiat who’ve defected to the Koreans and Dacia over the years.

Body Style: Hatchback            Seats: 5                      MRP from £13,345 - £19,345

Did you know? The original Fiat Tipo was European Car of the Year when it was launched in 1989.

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Verdict: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

There are few criticisms of the Tipo that cannot be waved away with simple repetition of the phrase ‘but look at the price tag.’ It undercut an equivalent Ford Focus, for example, by as much as £4,000, yet it’s every bit as spacious and practical, and Fiat seems to have got the build quality right too. It’s only average to drive, the cabin is rather plain, and refinement is not its strong suit, but the Tipo represents solid, sensible family motoring for a bargain price tag, and just a faint whiff of eighties Italian glamour.

Design & Exterior

★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Interior & Comfort

★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Technology & Connectivity

★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Performance & Handling

★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Safety Features

★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Specs & Trims

★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Running Costs & Fuel Economy

★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

Pricing

★★★★★★★★☆☆ (8/10)

We Like

The price

Decent cabin and boot space

Fine build quality

We Don't Like

Noisy

Some very cheap cabin fittings

Only average to drive

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Design & Exterior: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Quietly smart looking would probably sum up the Tipo’s styling. It’s not ground-breaking, nor does it have touches of heart-stopping Italian gorgeousness (that is sister brand Alfa Romeo’s stock-in-trade), but it’s pleasant in a conventional sense.

The only striking part of the styling is really the radiator grille, which is broad, shallow and chromed as if it were wearing small, square sharks’ teeth. The way the grille meets the headlamps and daytime running lights is actually pretty stylish, and probably the Tipo’s best feature. The rest is really just generic family hatchback, but it’s far from ugly.

The only problem could be its image. Fiat has fallen out of favour with buyers in the family hatch class, mostly thanks to not having had such a model on sale since the old Bravo was quietly put out to pasture. Winning back customers could be tricky, not least because Fiat must overcome its own unlovely reliability reputation and a poor customer service history for its dealer network. Making the Tipo look inoffensive on the outside might have seemed like a plan to entice conservative family buyers, but that lack of style could leave the Tipo too far under most people’s radars.

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Interior & Comfort: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Comfort levels in the Tipo are actually pretty good. The seat bases in the front are a bit flat, and ideally could do with more under-thigh support, but for the most part they’re absolutely fine, even on a longer journey. In Italian tradition, though, the driving position does leave you a touch splay-legged if you’re tall. Even so, the chunky steering wheel has a wide range of reach and rake adjustment, so most will be able to get comfortable.

The interior layout is mostly just plain and functional, although the dials are quite attractive and the way the edges of the dashboard loop under the air vents is actually faintly reminiscent of the Jaguar XE. Overall quality is fine, certainly for most of the items that your hands will regularly touch (the main heater controls feel almost premium-grade, in fact), but hard, cheap plastics are never too far away. That’s probably acceptable given the price tag though, and the quality of assembly seems pretty good. We’ve even heard some people refer to the Tipo’s cabin as classy.

Practicality

A 440-litre boot pitches the Fiat Tipo above the space level of a Volkswagen Golf or Ford Focus, but it’s only about as big as a Peugeot 308 and smaller by far than a Skoda Octavia. Still, it’s more than big enough in the boot for most family purposes, and space in the rear seat is, if not quite generous, then certainly adequate. There are also ISOFIX points in the outer rear seats, but sadly not an extra one in the front passenger seat, although there is an airbag cut-off switch.

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Technology & Connectivity: ★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Basic Easy spec Tipos come with a DAB radio with Bluetooth and a USB socket and little else. Easy Plus models get a five-inch uConnect touchscreen with Bluetooth, DAB and USB connection, but there’s little on offer with the touchscreen that, in real terms, the basic radio can’t also do. Upgrade to Lounge models though and you get that same five-inch screen with satellite navigation and live services such as traffic warnings, voice recognition, a text message reader, live news feeds, and some Twitter and Facebook functionality. There’s no smartphone connection though, other than for music streaming, and no option for a Wi-Fi hotspot. It’s a shame really, as Fiat does have a really impressive uConnect system in its cupboard (the seven-inch unit from the 500S that is genuinely slick and pleasant to use), but we suppose the Tipo’s bargain nature precludes anything better.

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Performance & Handling: ★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

In some ways, the Tipo is actually quite nice to drive. The steering has only the faintest modicum of road feel, but it’s nicely weighted and reasonably accurate, and body control along back roads is quite good. It does start to fall apart a bit when you press on, though. The front lurches into messy, wheel-scrabbling understeer far too quickly, and the ride quality occasionally allows too much of a thump up through the structure.

Performance from either the 1.4 petrol turbo or the 1.6 diesel is absolutely fine, but the other engines struggle a bit. It’s not a ball of fun, or anything, but it’s not as blandly lifeless as some of the competition, either.

Engines

None of the Tipo’s five engines is exactly bang-up to date. The oldest, the 1.4-litre petrol, dates back to the eighties, while the 1.3 MultiJet diesel originally went into production in 2003. The 1.6 diesel and 1.4 petrol turbo are both around a decade old already.

They do have decent performance, though. Well, the 1.4 T-Jet and 1.6 MultiJet do, at any rate. Both have an identical 120hp and sufficient torque (159lb ft for the petrol, 236lb ft for the diesel) to spin up the front wheels if you’re too sharp letting the clutch out. The 1.4 T-Jet is certainly preferable from an aural point of view, with a pleasantly crisp exhaust note and smooth refinement (even if the Tipo is a bit too keen to let wind and tyre noise through as well).

The 1.6 diesel is probably quicker point-to-point thanks to its higher torque levels, but in the Tipo it’s a noisy old thing, clattering and rattling even when it’s warmed up properly.

The 1.3 MultiJet, with 95hp, is a touch quieter than the 1.6, but you’ll have to strain it harder to keep up with the flow of traffic, so overall you’re probably going to get worse fuel consumption. The basic 1.4 is still game, and can sound nice when you run it out to the redline (it’s Italian, after all) but it’s just too down on performance and too thirsty in real-world conditions to be competitive.

Recommended engine: 1.6 MultiJet 120

0-62 MPH

9.8 seconds

Fuel economy

76.3 mpg

Emissions

98g/km

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Safety Features: ★★★★★☆☆☆☆☆ (5/10)

Tested in 2016 by Euro NCAP, the Tipo gets a split result. In standard equipment trim, it received a three-star score, with 82 per cent for adult occupant protection, 60 per cent for child occupant protection, 62 per cent for pedestrian protection, and just 25 per cent for safety assist. Adding the optional safety pack to the spec boosts that score to four stars, with a 57 per cent rating for safety assist. That safety pack includes autonomous emergency braking (but without pedestrian protection) a speed limiter and radar-guided cruise control. Either way, the Tipo scores disappointingly low for a modern family-oriented car.

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Specs & Trim Levels: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Colours

As in all things, the Tipo keeps it simple in its colour choices. You can pick from an Ambient White in a ‘Pastel’ finish, or from seven metallic finishes – Magnetic Bronze, Minimal Grey, Electroclash Grey, Tango Red, Elba Blue, Volcano Black, and Pearl Sand.

Trim Levels

Don’t go expecting endless options lists in the manner of the Fiat 500 or 500X here – the Tipo is about affordability through simplicity, and that’s reflected in the spec sheets.

Basic Easy models come with a DAB radio with Bluetooth and USB connections, air conditioning, steering wheel audio controls, electric adjust door mirrors, 15-inch steel wheels, six airbags, height adjustable driver's seat, and a front central armrest.

Easy Plus spec adds the five-inch uConnect touchscreen, leather finish for the steering wheel and gearshift, electric rear windows, rear parking sensors, cruise control, 16-inch alloy wheels, fog lights, and LED daytime running lights.

Top-spec Lounge gets satellite navigation, climate control, automatic wipers and lights, self-dipping rear view mirror (as part of the ‘Visibility Pack’), more chrome trim, a rear view camera, and 17-inch alloy wheels.

Buyers can choose from two Safety Packs, one with speed limiter, radar-guided cruise control, and autonomous emergency braking, or one with just the speed limiter and the autonomous emergency braking. There are also Comfort Easy and Comfort Easy Plus packs that add a leather steering wheel and cruise control to an Easy, or climate control, rear centre armrest and lumbar support to an Easy Plus. There’s a Comfort Plus pack with heated, leather seats, a Visibility Pack with automatic wipers and lights and the self-dipping rear view mirror, and a Chrome Pack with some shiny bits for the outside.

Given the low basic price, we’d just go for a bog-standard Easy spec and save your cash.

Size and Dimensions

The Tipo sticks closely to the class norm when it comes to size – it's big enough to be roomy inside, but compact enough outside to be easy to park.

Length

4,368 mm

Width

1,792 mm

Height

1,495 mm

Max towing weight with brake

From 800kg (1.6 e-Torq) to 1,000kg (1.6 MultiJet TCT) to 1,200kg (all others)

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Running Costs & Fuel Economy: ★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

The Tipo has five engine options, two of which are thirsty enough to be dismissed right away. The basic 95hp 1.4-litre unit, whose architecture dates back to the original Fiat Uno from the eighties, has decent on-paper fuel economy of 49.6mpg, but you are going to struggle to match that in real life. Its 132g/km emissions will also count it out of bounds for many budget-conscious families, once its VED costs are taken into account. The 1.6 e-Torq petrol, with 110hp, only comes with a six-speed automatic gearbox and its official average of 44.1mpg and 147g/km speak for themselves.

Of the other three engines, the two diesel models obviously give a good account of themselves in the official data. The 1.3 MultiJet scores impressive 76.3mpg and 99g/km figures, while the 1.6-litre 120hp MultiJet has equally impressive 76.3mpg and actually fractionally lower CO2, at 98g/km. There’s a 1.6 diesel with the TCT dual-clutch automatic gearbox too, with fuel economy of 74.3mpg and CO2 of 99g/km. You will struggle to reach those lofty figures in the real world, though – high-forties, low-fifties miles per gallon is much more likely.

That leaves the 120hp 1.4- T-Jet petrol turbo. With official economy of 47.1mpg and emissions of 139g/km, it looks worse off on paper than the basic 1.4, but it will do better in the real world.

Reliability and servicing

It's too early to tell whether the new Tipo is reliable or not, but Fiat has been improving its quality significantly over the last few years and the car seems well made at first impressions. All models come with a three-year, unlimited mileage warranty and a 12-year anti-perforation warranty. 

All models    Every 9,000 miles or one year 

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Pricing: ★★★★★★★★☆☆ (8/10)

While it’s true that you don’t get what you don’t pay for, there’s no denying that one of the Tipo’s most appealing aspects is its price. Relative to its rivals, it’s like getting a Ford Focus-sized car for the price of a mid-spec Fiesta, or perhaps a Renault Megane for the cost of a Clio. A potential £4-5,000 saving compared to its mainstream rivals is pretty tempting, especially as the Tipo, while certainly not sophisticated, is not so far behind in terms of its overall talents. Keep an eye out too, as Fiat often runs special offers, such as cheap or even free upgrades to higher trim levels, allowing you to bag an even bigger bargain.

Verdict | Design | Interior | Technology | Performance | Safety | Specs | Running Costs | Pricing

Recommendations

Cost Conscious

1.4 Easy – basic, but very, very cheap.

Green Car Buyer

1.3 or 1.6 diesels – impressively low emissions for a bargain price.

Company Car Buyer

1.6 diesel Easy – low emissions and tiny price mean ultra-low BIK.

Rivals

Citroen C4

More expensive (isn’t everything?), but comfier than the Fiat.

Dacia Duster

Get a fashionable SUV for even less than a cheap Fiat hatch? No wonder they sell.

Ford Focus

Shows the Tipo the way home in almost every metric, but price.

Kia Ceed

Amazingly, pricier than the Fiat, but well-made and well equipped. Decent to drive too.

Volkswagen Golf

Still the king of the hatches; far more expensive than the Fiat but you can see why.

What others say

What Car?

“Unlike Fiat's style-led 500 city car and 124 Spider convertible, the Fiat Tipo prioritises space and value for money.”

Car Buyer

“If you’re after a small family hatchback that’s strong on value, practicality and standard equipment, then the Fiat Tipo could well be for you.”


Смотрите также

 

"Питер - АТ"
ИНН 780703320484
ОГРНИП 313784720500453

Новости